הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחירי הבתים בארה"ב ממשיכים לטפס למרות משבר הדיור
מדד קריטי שבוחן את מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות של ארה"ב רשם עלייה של יותר משני אחוזים, וזאת לעומת הזינוק החד במהלך השנה שעברה. "מגמה זו תמשיך בחודשים הקרובים אלא אם יהיה משבר כלכלי",

על אף משבר הדיור שפוקד את רוב הערים הגדולות של ארצות הברית, מחירי הבתים ברחבי המדינה המשיכו לטפס במהלך חודש יוני, כך עולה מנתונים רשמיים שפורסמו מוקדם יותר היום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

על פי מדד קייס-שילר (מדד המשלב את מחירי הבתים והדירות ב-20 הערים הגדולות), מחירי הבתים עלו ב-2.1% בחודש יוני, פחות ממה שנרשם חודש קודם לכן (2.5%).

בין הערים שבהן מחירי הבתים עלו ניתן למצוא את סן פרנסיסקו (0.7%), ניו יורק (1.1%), פיניקס (5.8%) ולאס וגאס (5.5%). לעומת זאת, בסיאטל דווקא נרשמה ירידה של 1.3% במחיר הממוצע של בית או דירה.

פיל מרפי מ-S&P Dow Jones Indices אשר אחראית על המדד, הסביר כי מגמת ההתייקרות נמשכת למרות שנרגעה במעט לעומת 2018: "אלא אם יהיה משבר כלכלי גדול, זו המגמה שאני צופה לחודשים הקרובים", הוא אמר.

מתיו ספיקמן, כלכלן בחברת הנדל"ן זילו, ניסה להסביר אף הוא את המגמה: "העלייה בשכר וירידה בריבית הצליחו לשמר את רמת הביקוש, אבל הרוכשים לא מוכנים לשלם מחירים מופרזים וחלקם אפילו מוכנים להמתין ולראות אם המחיר יירד", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE