הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"יהודים רואים רק שחור ולבן, אין אפור": תביעה הוגשה נגד קוסטקו בעקבות אמירות אנטישמיות של קופאית
אירווין לוי טוען כי הותקף מילולית ברשת הענק על ידי עובדת בסניף שבו הועסק בנו. לדבריו, האישה לא נענשה או ננזפה כלל בעקבות התקרית. עורך דינו: אין מקום להתנהגות כזו בחברה מתורבתת, ובטח שלא במקומות ציבורים"

אישה המועסקת כקופאית ברשת קוסטקו בצפון ניו ג'רזי מואשמת שתקפה מילולית לקוח תוך כדי שימוש בהתבטאויות אנטישמיות, כך עולה מתביעה שהוגשה כנגד הרשת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

התביעה הוגשה לבית המשפט של מחוז מונמות' ב-26 באוגוסט ע"י אירווין וויין לוי, תושב העיירה מידלטאון. התקרית שבגינה הגיש את התביעה אירעה בסניף קוסטקו בעיירה הזלט (Hazlet) ב-7 באפריל.

לוי נחשב ללקוח קבוע בסניף, ורבים מהעובדים מכירים אותו שכן בנו, ג'סטין, מועסק כמנהל משמרת בסניף. על פי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, לוי עמד בתור לקופה כאשר מנהל הסניף עבר בסמוך ואמר לו שלום. המנהל פנה לקופאית ושאל אותה, "את יודעת מי זה? זה אבא של ג'סטין".

בשלב זה, קופאית נוספת שעבדה בקופה סמוכה נכנסה לשיחה ואמרה בציניות, "אה, עכשיו אני מבינה מאיפה הוא קיבל את היופי". לדבריו של לוי, ההערה הייתה פוגענית מאוד, אך כדי למנוע עימות ממושך הוא בחר להשיב כי "לא, את היופי הוא קיבל מאמו".

 

"כמה מג'סטין הוא יהודי?", נשאל לוי כשעמד בתור (צילום: Shutterstock)

 

אך הקופאית לא שיחררה מהנושא ושאלה את לוי: "כמה מג'סטין הוא יהודי?". לוי ההמום השיב, "סליחה? למה את מתכוונת?", והקופאית ענתה כי היא "סקרנית".

בדיעבד סיפר לוי שהותקף בחוסר נוחות בעקבות נושא השיחה, והוא בחר לענות תשובות קצרות וענייניות: "ג'סטין הוא חצי קתולי מאמו וחצי יהודי ממני", הוא אמר לקופאית, אך זו השיבה: "אין מצב! הוא חייב להיות יותר יהודי מזה".

 

 

מצד אחד, לוי רצה לסיים את השיחה מהר ככל הניתן, אך מאידך ההערות הפוגעניות של הקופאית דרשו בירור נוסף. "למה את מתכוונת כשאת אומרת את זה? בצורה טובה או רעה?", הוא שאל אותה. לדבריו, היא אמרה לו "כמובן שבדרך הרעה".

בשלב זה לוי רק רצה לשלם עבור מה שבעגלה שלו ולצאת מהחנות, אך ממסמכי התביעה שהוגשו לבית המשפט עולה כי הקופאית המשיכה באמירות המקוממות שלה: "יהודים רואים רק שחור ולבן, אין אפור. וככה ג'סטין", נכתב בתביעה.

במשך 5 דקות שלמות הקופאית המשיכה בתקיפה האנטישמית שלה, והיא הפסיקה רק כאשר עובדת נוספת הורתה לה "לחזור לעבודה". 

 

סניף קוסטקו בהזלט בו אירעה התקיפה המילולית האנטישמית (צילום: גוגל מפות)

 

לוי טוען כי דיווח על התקרית המבישה למנהלת הסניף, ובנו ג'סטין פנה למחלקת משאבי אנוש, אך שניהם טוענים כי העובדת לא נענשה או ננזפה כלל. אי לכך התביעה הוגשה כנגד חברת קוסטקו, הקופאית וכנגד מנהלת הסניף.

"הערותיה של הקופאית לא היו מקובלות במקומות פרטיים, אז בטח שהן לא מקובלות במקום ציבורי כמו סניף קוסטקו בהזלט. לוי ובנו דורשים פיצוי כספי עבור הפרשה, כמו גם שקוסטקו תכסה את העלויות המשפטיות של המשפחה. בנוסף, בתביעה דרש לוי שבית המשפט יכריח את כל עובדי הסניף לעבור הכשרה בנשוא של אפלייה, הטרדות וכדומה.

"כפי שהסברנו בתביעה, מר לוי ערך קניות בסניף כאשר הפך לקורבן של תקיפה אנטישמית ואפלייה מצד עובדת של קוסטקו. אין מקום להתנהגות כזו בחברה מתורבתת, ובטח שלא במקומות ציבורים", נמסר מכריסטיאן מק'אומבר, עורך הדין של המשפחה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE