הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר חקירה ארוכה אצל רשויות ההגירה: סטודנט פלסטיני גורש מארה"ב
"שאלו אותי לגבי מנהגי הדתיים, לקחו לי את הטלפון והאשימו ואותי שחברים שלי ברשתות החברתיות פרסמו פוסטים אנטי אמריקאיים", טוען איסמעיל אג'אווי, תושב לבנון שנחת ועוכב בשדה התעופה בבוסטון, כשהיה בדרכו לתחילת הלימודים באוניברסיטה היוקרתית. נציגי המוסד האקדמי פועלים כעת על מנת להביא לפיתרון התקרית 

שבוע לפני פתיחת שנת הלימודים באוניברסיטת הארוורד, איסמעיל אג'אווי, סטודנט שנה ראשונה, ממוצא פלסטיני המתגורר בעיר צור שבלבנון, נחת בשדה התעופה בבוסטון, בדרכו למוסד האקדמאי אליו התקבל, כך פרסם אתר האוניברסיטה THE CRIMSON.

בהגיעו לעמדת ההגירה והמכס, הוא עוכב לחקירה במשך למעלה משמונה שעות, במהלכה עבר בדיקה פולשנית על ידי שוטרת, שהודיעה לו מאוחר יותר כי ויזת הסטודנט שלו מבוטלת הוא יגורש בחזרה למדינתו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

קודם להחלטה בעניינו, אג'אווי עבר תשאול ביחד עם מספר סטודנטים בינלאומיים נוספים. בניגוד אליו, הם לבסוף הורשו להכנס לארה"ב ואילו הוא נשאל על ידי השוטרת בנוגע למנהגיו הדתיים ואמונתו. לאחר מכן הוא נתבקש למסור את מכשיר הטלפון והמחשב הנייד שלו, אשר נעשה בהם חיפוש קפדני במשך שעות ארוכות. בנוסף נשאל אג'אווי לגבי חבריו עימם התכתב ברשתות החברתיות.

"כשביקשתי מידי פעם לקבל בחזרה את מכשיר הטלפון כדי שאוכל לעדכן את קרוביי לגבי מצבי, השוטרת סירבה וציוותה עלי לשבת ולא לזוז", סיפר אג'וואי לאתר האוניברסיטה, "לאחר 5 שעות, השוטרת קראה לי לחדר והחלה לצעוק עלי. היא אמרה שמצאה חברים משותפים שלי ברשת החברתית שפרסמו פוסטים פוליטיים אנטי אמריקאיים.

 

אוניברסיטת הארוורד. צילום: שאטרסטוק

נציגי אוניברסיטת הארוורד, מסרו כי הם כעת מנסים לסייע במטרה להביא לפיתרון העניין, על מנת שאג'וואי יוכל בכל זאת להתחיל את לימודיו ב-3 בספטמבר, במוסד האקדמאי המכובד, אליו התקבל בזכות מלגה מארגון ללא מטרת רווח.

"מעולם לא העליתי פוסט פוליטי או הגבתי לאחד שכזה בשום אופן, ואמרתי לשוטרת שאיני צריך לשאת באחריות על מה שאחרים פרסמו", הוסיף הסטודנט המגורש .

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE