הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"דוריאן" הוגדרה כהוריקן, עלולה להגיע לפלורידה כבר בסוף השבוע
קיים חשש אמיתי שהסופה תתחזק ותוגדר כ"קטגוריה 3" בדיוק כאשר היא תכה בחוף המזרחי של ארצות הברית. בפלורידה המליצו לתושבים לאגור מים ומזון על אף העובדה שקיים סיכוי שהסופה תפנה אל האוקיינוס ברגע האחרון

ימים ספורים לאחר שהגודרה כסופה טרופית, מוקדם יותר היום (רביעי) הפכה "דוריאן" להוריקן בדרגה 1 (הנמוכה מבין 5 הדרגות בסולם ספיר-סימפסון). החשש הגדול הוא שהסופה תתחזק עד לכדי דרגת 3 כאשר תגיע לאזור פלורידה לקראת סוף השבוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנתיב הצפוי של הוריקן "דוריאן" (צילום: גוגל מפות / שירות מזג האוויר הלאומי)

 

גם באי פורטו ריקו נערכים להגעת הסופה, וזאת כשנתיים בלבד לאחר שהוריקן מריה זרע הרס רב בטריטוריה האמריקאית.

מוקדם יותר היום, הגיעה הסופה אל איי הבתולה של ארצות הברית. עדי ראייה דיווחו על רוחות חזקות בגובה 75 מייל לשעה (כ-120 קמ"ש).

 

הסופה צפויה להכות בפורטו ריקו, שעדיין מתאוששת מהוריקן "מריה" ב-2017 (צילום: Shutterstock)

 

כאמור, קיים חשש גדול שהסופה תגיע לחופי ארצות הברית כבר בימים הקרובים. מעבר לפלורידה, "דוריאן" עלולה להכות גם בג'ורג'יה, בצפון קרוליינה ובדרום קרוליינה. עם זאת, חשוב לציין כי ישנם מספר מודלים שבהם הסופה פונה מזרחה לכיוון האוקיינוס האטלנטי.

הרשויות במדינות הללו ביקשו מהתושבים להתכונן להגעת הסופה ולאגור ציוד כמו מים ומזון. בפלורידה המליצו הרשויות לאגור מים (גלון אחד אמור להספיק לבן אדם אחד במשך יממה) ולא לשכוח גם את בעלי החיים. מומלץ למלא מרשמים שעומדים להיגמר, למלא דלק במכונית ולשים מסמכים חשובים כגון דרכונים בשקיות ניילון אטומות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE