הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"חופש הביטוי לא מאפשר איומים אלימים": כתב אישום הוגש נגד צעיר שרצה לפגוע במרכז קהילתי יהודי
כשבועיים לאחר שנעצר במהלך פשיטה דרמטית בביתו, כתב האישום שהוגש כנגד ג'יימס רירדון נחשף. הוא הודה בפני החוקרים כי לפחות שני כלי נשק שנמצאו בביתו שייכים לו, אך טען שהאיום כנגד המרכז היהודי היה בדיחה

כתב אישום חמור הוגש כנגד הצעיר שפרסם סרטון בעל אופי מאיים כנגד מרכז קהילתי יהודי באוהיו, כך הודיעו מוקדם יותר הרשויות הפדרליות במדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רירדון לאחר מעצרו (צילום: משרד השריף של מחוז מהונינג)

 

כזכור, ג'יימס רירדון בן ה-20 נעצר ב-16 באוגוסט בביתו לאחר שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו סרטון שבו הוא יורה מרובה. אל הסרטון התווספו סירנות וצעקות, ורירדון כתב "המשטרה חשפה כי היורה מהמרכז הקהילתי יהודי ביאנגסטאון משתייך לתנועת העליונות הלבנה".

כתב האישום הוגש נגדו כבר כעבור ימים אחדים, אך רק הבוקר הוא פורסם. לדברי המשטרה המקומית, מספר כלי נשק ותכנים אנטישמיים נמצאו במהלך חיפוש בביתו של רירדון. עוד עולה מכתב האישום כי רירדון הודה כי שני כלי נשק, רובה סער ו-MP40 ("שמייסר"), שייכים לו.

רירדון כפר באשמה וטען כי הוא וחבריו מפיקים סרטים "בעלי תוכן אלים וגזעני כהומור". ג'סטין הרדמן, התובע הפדרלי שאמון על התיק, לא הסכים לומר אם אותם חברים של רירדון נמצאים תחת חקירה. הוא אף התייחס לטענת החשוד לפיה הסרטון המאיים אמור היה להיות בדיחה: "חופש הביטוי והחוקה מאפשרים הרבה סוגים של אמירות, אך לא איומים לאלימות", הוא סיכם.

 

חלק מכלי הנשק שנמצאו בביתו של החשוד (צילום: משטרת ניו מידלטאון)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE