הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדינה שלמה תחת איום: 2019 צפויה להיות השנה הקטלנית בהיסטוריה של מקסיקו
בשבעה החודשים הראשונים של השנה נרצחו יותר מ-20 אלף איש ברחבי המדינה. במהלך חודשי הקיץ הפשיעה הגיעה לשיאים חדשים, ומקרה רצח נוסף אירע בממוצע בכל רבע שעה. מאות מקרים הוגדרו כ"רצח מיני" שבו גם תקיפה מינית מעורבת

הפשיעה במקסיקו נמצאת בעלייה, ו-2019 צפויה להיות השנה הכי קטלניות בהיסטוריה של המדינה, כך עולה מהנתונים העגומים שפורסמו ע"י הממשל בבירה מקסיקו סיטי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

הנתונים שפורסמו מתייחסים לשבעת החודשים הראשונים של השנה, ומהם עולה כי 20,698 מקרי רצח אירעו במהלך תקופה זו, וזאת בנוסף ליותר מ-100 אלף פצועים כתוצאה מירי או דקירה.

מדובר בעלייה של 4.1% לעומת התקופה המקבילה של 2018, ונראה שכמות מקרי האלימות הקשים רק הולכת וגדלה. ב-20 הימים של אוגוסט נספרו לפחות 1,858 מקרי רצח במדינה.

במהלך החודשים יוני ויולי נרשמו הכי הרבה רציחות: ממוצע של 96 בני אדם שנרצחו בכל יום, או מקרה רצח בכל כרבע שעה. חשוב לציין כי רוב מקרי הרצח מתבצעים עם כלי נשק חם וקשורים לקרטלי הסמים והכנופיות האלימות.

 

פינוי גופת תייר אמריקאי באזור אקפולקו (צילום: Getty Images)

 

כך למשל, מוקדם יותר החודש נמצאו 18 גופות במדינת מיצ'ואקאן כאשר 9 מתוכם נתלו מגשר מעל לכביש מרכזי עם שלט שרמז למעורבות של קרטל חליסקו.

מתוך כ-20 אלף רציחות, כ-500 הוגדרו כ"רציחות מיניות", דהיינו מקרים שבהם תקיפה מינית קדמה לרצח.

אם המגמה אכן תימשך, זו תהיה השנה הקטלנית ביותר מאז 1997, אז הממשלה המקומית החלה לעקוב אחר הנתונים. כזכור, בשנה שעברה נרצחו 34,654 בני אדם במקסיקו, כמות שגם היא היוותה שיא חדש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE