הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ספינה עלתה באש מול חופי סנטה ברברה: לפחות 4 הרוגים, חשש כבד לחיי עשרות נוספים
עשרות ביקשו לבלות במהלך סופ"ש של "לייבור דיי" בקרוז של 3 ימים, אך מסיבה שאינה ברורה שריפה פרצה בכלי השיט בזמן שעגן מטרים מול אי בדרום קליפורניה. עד כה חולצו חמישה איש, כולם אנשי צוות. דובר משמר החופים: "מהר מאוד הבנו את סדר גודל האירוע והזעקנו את כל הכוחות שהיו זמינים"

34 בני אדם נעדרים מאז השעות המוקדמות של יום שני, וזאת לאחר ששריפה פרצה בספינה שעגנה בסמוך לאי סנטה קרוז, הממוקם כ-26 מייל (כ-40 ק"מ) דרומית לעיר סנטה ברברה.

 

עדכון (1:00 בצהריים שעון חוף מערבי): ארבע גופות אותרו במים, החיפושים נמשכים אחר 30 נעדרים נוספים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הספינה לאחר כיבוי הלהבות, מוקדם יותר היום מול חופי דרום קליפורניה (צילום: AP)

 

על פי החברה שמפעילה את הספינה - ה"קונספשן" - היא הייתה בעיצומו של טיול בן 3 ימים לכבוד חג ה"לייבור דיי" שהחל בערב יום שישי בסנטה ברברה והיה אמור להסתיים בשעות הערב של יום שני.

לא ברור מה הוביל לשריפה, אך ישנם הרוגים כתוצאה מהאירוע, כך על פי מכבי האש במחוז ונטורה. בנוסף, לא ידוע כמה אנשים היו על גבי הספינה, אך מאתר החברה עולה כי 46 נוסעים יכולים לעלות עליה.

 

"מהר מאוד הבנו את סדר הגודל של האירוע" (צילום: מכבי האש של מחוז ונטורה)

 

על פי משמר החופים של ארה"ב, אל תחנת לוס אנג'לס/לונג ביץ' הגיעה קריאת מצוקה ("מיידיי") בסביבות השעה 3:15 בבוקר (שעון מקומי): "מהר מאוד הבנו את סדר גודל האירוע והזעקנו את כל הכוחות שהיו זמינים", הסביר מארק ברני ממשמר החופים.

 

זירת האירוע מול חופי האי סנטה קרוז (צילום: AP)

 

עוד אמר ברני כי חמישה מתוך ששת אנשי הצוות של הספינה הצליחו לפנות את עצמם באמצעות סירה של עובר אורח לפני שה"קונספשן" טבעה. "היא עגנה כ-20 מטר מקו החוף בעומק של כ-64 רגל (כ-20 מטר)", הוא אמר. ככל הנראה, החמישה הצליחו לברוח מהאש מכיוון ששהו באזור הצוות שחלקה העליון של הספינה.

 

 

כאמור, אל המקום הוזעקו כוחות כיבוי רבים, לרבות משמר החופים ומכבי האש הימי של המחוזות ונטורה וסנטה ברברה.

בשעה 8:20 בבוקר פרסם משמר החופים עדכון וסיפר כי 34 בני אדם נעדרים, וקיים חשש כבד כי הם טבעו למוות או מתו במהלך השריפה. עם זאת, במקום ישנו ערפל כבד מאוד ויתכן שמישהו מהנוכחים קפץ ושחה את המרחק הקצר אל החוף.

 

מאמצי הכיבוי נמשכו עם שחר (צילום: מכבי האש של מחוז ונטורה)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE