הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשת וולמארט הודיעה שתפסיק למכור אקדחים, תחמושת למחסניות משופרות
מנכ"ל הרשת פרסם הודעה בה הסביר כי הטבח באל פאסו והירי בסניף אחר ימים ספורים קודם לכן הביאו לשינוי במדיניות. תחמושת שמתאימה למחסניות בעלות קיבולת גבוהה לא תימכר, לקוחות יתבקשו שלא להיכנס לסניפים עם אקדחים גם אם החוק מתיר זאת. "ברור לנו לחלוטין כי הסטטוס קוו לא מתקבל על הדעת", כתב המנכ"ל

קצת יותר מחודש ימים לאחר שצעיר חמוש ברובה סער נכנס אל סניף וולמארט באל פאסו ורצח 22 בני אדם, היום (שלישי) הודיע הנהלת רשת החנויות על שורה של שינויים גדולים בכל הקשור למכירת כלי נשק ותחמושת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כלי נשק הנמכרים בוולמארט (צילום: Getty Images)

 

על פי ההודעה של מנכ"ל הרשת, דאג מקמילון, חנות הכלבו תפסיק למכור תחמושת בקוטר 223. מ"מ ו-5.56 מ"מ מכיוון שמדובר בקליעים המתאימים למחסנית בעלת קיבולת גבוהה, דגם שבו עושים שימוש רוב מבצעי אירועי הירי ההמוניים.

"ניהלנו שיחות עם הרבה אנשים, הן בתוך החברה והן מחוצה לה, במטרה לחשוב כיצד אנחנו כחברה יכולים לסייע להפיכתה של ארה"ב למקום בטוח יותר. ברור לנו לחלוטין כי הסטטוס קוו לא מתקבל על הדעת", כתב מקמילון בהודעתו. עוד עולה מהודעת הרשת כי היא תפסיק למכור את כל סוגי התחמושת לאקדחים. בנוסף, סניפי וולמארט באלסקה כבר לא ימכרו אקדחים (אלסקה היא המדינה האחרונה בארה"ב שבה ניתן לרכוש אקדח ברשת).

 

סניף וולמארט באל פאסו בו אירע הטבח בתחילת החודש הקודם (צילום: AP)

 

כזכור, ימים ספורים לפני שהטבח באל פאסו התרחש, עובד בסניף וולמארט בפרברי העיר ממפיס פתח באש ורצח שני עובדים שעמם היה מסוכסך. מנכ"ל הרשת מקמילון לא היסס לקשר בין שני אירועי הירי הקטלניים שהתרחשו בשטח הרשת לבין ההחלטה שפורסמה הבוקר: "מובן לנו לחלוטין שהחלטות אלה עלולות להיות פחות נוחות עבור חלק מהלקוחות. אנחנו מקווים כי הם יבינו מדוע קיבלנו אותן. כחברה, חווינו שני אירועים קשים ביותר בתוך שבוע ימים. זה שינה אותנו לנצח", כתב המנכ"ל.

ברשת אף ביקשו מלקוחות להימנע מהגעה לסניפים עם כלי נשק, גם אם מדובר במדינות שבהן החוק מתיר לשאת נשק בציבור באופן גלוי ("open carry"). ראוי לציין כי בטקסס החוק מאפשר לשאת נשק באופן גלוי רק לבעלי היתר מיוחד, ורק אם מדובר באקדח (ולא רובה).

למרות שמדובר בצעד משמעותי לעבר הוצאת כלי הנשק מהסניפים באופן גורף, ברשת הבהירו כי ימשיכו למכור כלי נשק וציוד נלווה למטרות ספורטיביות או צייד: "המלאי שיישאר בחנויות יהיה ממוקד עוד יותר לצרכים והרצונות של ציידים וחובבי ירי ספורטיבי. נמשיך להציע רובי צייד, תחמושת מתאימה ובגדים וציוד נלווה לצייד או ירי ספורטיבי", כלשון ההודעה.

 

עובדי וולמארט התאספו במגרש החנייה לאחר אירוע הירי הקטלני בסניף בעיר סאות'הייבן, הממוקמת דרומית לעיר ממפיס (טנסי) (צילום: AP)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE