הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מישיגן הפכה למדינה הראשונה בארה"ב שאוסרת על מכירת טבק בטעמים למכשירי אידוי
אחרי שמוקדם יותר השנה הפכה סן פרנסיסקו לעיר הראשונה בארה"ב שאוסרת על מכירת טבק בטעמים למכשירי אידוי, הבוקר הודיעה מושלת מישיגן על איסור רכישה דומה לתקופה של 6 חודשים, וזאת במטרה לאפשר למחוקקים במדינה לאסור על מכירת המוצר בחוק

מישיגן הפכה למדינה האמריקאית הראשונה שאוסרת על מכירת טבק בטעמים לסיגריות אלקטרוניות, ומושלת המדינה טוען שההחלטה תצמצם באופן ניכר את כמות הקטינים שמעשנים את המוצר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

המושלת, גרטשן ויטמר, הורתה לרשויות הבריאות במדינה לפרסם קביעת חירום שתאסור על מכירת המוצר בחנויות או באינטנרט. מעבר לכך, בהחלטה שפורסמה הבוקר הוסבר כי שיווק המוצרים הללו גם יוגבל, ומעתה לא יתאפשר לחברות לפרסם את מוצרי האידוי כ"נקיים, בטוחים ובריאים", או כל מושג אחר שאינו משקף את המציאות.

ויטמר, המשתייכת למפלגה הדמוקרטית, השתמשה בסמכות שניתנה לה מתוקף תפקידה והורתה על איסור מכירת המוצרים למשך שישה חודשים כאשר לרשותה האפשרות להאריך את האיסור בשישה חודשים נוספים.

כעת היא מקווה שהמחוקקים במדינה יאשרו הצעות חוק שיהפכו את האיסור לקבוע: "כמושלת, אעשה ככל שרק ניתן כדי שבית הנבחרים המקומי יכתוב ויאשר חוק במהלך תקופת האיסור הזמני", ויטמר אמרה במהלך ראיון שהעניקה לרשת MSNBC.

 

"אעשה ככל שרק ניתן כדי שחוק יאושר במהלך תקופת האיסור": המושלת ויטמר (צילום: AP)

 

עם קבלת ההחלטה לאסור על מכירת טבק בטעמים, מישיגן מצטרפת למספר רשויות מקומיות שכבר פעלו בנושא: סן פרנסיסקו הפכה לעיר הראשונה בארה"ב שאסרה על מכירת המוצר מוקדם יותר הקיץ, ורק בשבוע שעבר התקבלה החלטה דומה בעיר בולדר שבקולורדו.

באופן כללי, סיגריות אלקטרוניות נחשבות לפחות מזיקות מאשר סיגריות רגילות. אך בשנים האחרונות קיימת מגמה שבה צעירים רבים, בעיקר נערים ונערות, מעשנים סיגריות אלקטרוניות כגון ג'ול, והרשויות טוענות שטבק בטעמים משווקים יותר כלפי אותו קהל צעיר.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE