הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עיריית סן פרנסיסקו אישרה: ה-NRA יוגדר כארגון טרור
עם 11 תומכים וללא מתנגדים, מועצת המפקחים בעיר אישרה החלטה סמלית, וזאת שבועות בודדים לאחר אירוע הירי בפסטיבל שנערך בגילרוי הסמוכה. בהחלטה נכתב כי "הנהגת ה-NRA מעודדת עמדות קיצוניות בניגוד לדעות של רוב חבריו ובניגוד לדעות של רוב הציבור האמריקאי"

מועצת המפקחים בעיריית סן פרנסיסקו הצביעה השבוע פה אחד בעד החלטה במסגרתה איגוד הרובאים הלאומי (ה-NRA) יוגדר כארגון טרור, ובכך היא מחריפה את המאבק כנגד הארגון התומך בזכויות כלי נשק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפגינים נגד איגוד הרובאים (צילום: Getty Images)

 

בפועל, מדובר בהחלטה לא מחייבת, אך היא משמשת כ"המלצה עבור כל תושבי סן פרנסיסקו שלא ינהלו קשרים עסקיים עם הארגון": "ההנהגה של איגוד הרובאים הלאומי מעודדת עמדות קיצוניות בניגוד לדעות של רוב חבריו ובניגוד לדעות של רוב הציבור האמריקאי, והיא פוגעת בשלום הציבור", נכתב בהחלטה.

"באמצעות האופן שבו הארגון פועל, הוא הצליח לחמש את אותם אנשים שביצעו אירועי טרור וגם את אלה שתכננו לבצע אירועים מסוג זה ונעצרו ברגע האחרון", כלשון ההחלטה. עוד נכתב כי הארגון מעודד את חבריו "להיות אלימים" והוא "מפיץ תעמולה שקרית שנועדה לרמות את הציבור הרחב בנוגע לסכנות הקשורות לכלי נשק".

 

מנכ"ל ה-NRA, ויין לה-פייר, במהלך פגישה שערך עם הנשיא טראמפ (צילום: AP)

 

לסיום, בהחלטה נכתב כי עיריית סן פרנסיסקו ורשיות המחוז "צריכים לעשות ככל הניתן על מנת להגביל את הקשרים הפיננסים והעסקיים עם ה-NRA", צעד שעליו המליצו חברי ועדת המפקחים ליתר ערי קליפורניה ולממשל הפדרלי.

כאמור, ההחלטה היא יותר סמלית מאשר כל דבר אחר, והיא אושרה ע"י 11 חברי המועצה שבועות בודדים לאחר אירועי הירי הקטלני בפסטיבל מזון שנערך בגילרוי, עיר שממוקמת לא הרחק מסן פרנסיסקו. בהודעה התייחסו לאירוע הירי וציינו כי במהלך 2019 היו יותר אירועי ירי המוניים מאשר ימים.

ב-NRA מיהרו להגיב באמצעות הודעה בטוויטר וכתבו: "ההחלטה היא תקיפה חסרת אחריות על ארגון שומר חוק, חבריו וכל חירויות שהם מייצגים. נמשיך לעבוד ביחד עם אלה שמחפשים פתרונות אמיתיים לאלימות", כלשון ההודעה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE