הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אני לא מבינה למה את מתחרפנת": מוקדנית נזפה בנהגת שנתקעה בשיטפונות, כוחות החירום לא הספיקו לחלצה
דברה סטיבנס בת ה-47 נסעה במכוניתה בחודש שעבר כאשר נתקעה בשל הצפות בכביש. כאשר היא חייגה ל-911, ענתה לה מוקדנית במשמרת האחרונה. "זה ילמד אותך לקח ובפעם הבאה את בטוח לא תיכנסי למים", אמרה לה המוקדנית. למרות שהתחננה לעזרה, כוחות החילוץ לא הצליחו להגיע אליה בזמן והיא טבעה למוות. במשטרה המקומית הביעו התנצלות על המקרה

מוקדנית חירום מארקנסו גערה באישה מבוהלת שהתקשרה למשטרה לאחר שנתקעה עם מכוניתה, זמן קצר לפני שהיא טבעה למוות. התקרית המבישה גרמה למשטרה בעיר פורט סמית' להתנצל ולהורות על בחינה מחודשת של נהלי החירום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

ב-24 באוגוסט בשעה 4:38 בבוקר התקשרה דברה סטיבנס בת ה-47 אל מוקד החירום המשטרתי 911 לאחר שנסעה בטעות באזור מוצף, וכתוצאה מכך רכבה נתקע.

מי שענתה לשיחה הייתה המוקדנית דונה רנו, שבאותו בוקר גורלי עבדה במשמרת האחרונה שלה במוקד לאחר שחודש ימים קודם לכן הגישה את התפטרותה.

במהלך השיחה, סטיבנס הסבירה לרנו שהיא לא יכולה לצאת מהמכונית מכיוון שאינה יודעת כיצד לשחות. מפלס המים המשיך לעלות והגיע לגובה הכתפיים של סטיבנס, שנתקפה בחרדה ואמרה למוקדנית, "אני עומדת למות".

 

מימין: המוקדנית דונה רנו. משמאל: דברה סטיבנס, שטבעה למוות במכוניתה (צילום: פייסבוק / מש' סטיבנס)

 

בהקלטה שפורסמה ניתן לשמוע את הבהלה בקולה, אך המוקדנית לא התרמשה ואמרה לה, "את לא הולכת למות, אני לא מבינה למה את מתחרפנת". בשלב מסוים, רנו אמרה לאישה, "זה ילמד אותך לקח ובפעם הבאה את בטוח לא תיכנסי למים. אני לא מבינה איך פספסת את זה, אבל היית חייב לעבור שם, לא?".

כעשר דקות אל תוך השיחה, סטיבנס ביקשה מהמקודנית להתפלל עמה, אך במקום זאת קיבלה תשובה מקניטה: "תתפללי את, אני אקשיב לך", היא אמרה. השיחה ארכה כ-25 דקות, והמוקדנית הסבירה כמה פעמים שכוחות ההצלה של העיר פזורים במוקדים אחרים. כשעה וחצי לאחר השיחה הראשונית של הנהגת המבוהלת, פרמדיקים הגיעו אל מכוניתה וגילו שהיא טבעה למוות.

 

דני בייקר, מפקד משטרת פורט סמית' (צילום: AP)

 

דני בייקר, מפקד המשטרה המקומית, פרסם את ההודעה הבאה: "כל מי שהיה מעורב בניסיון לחלץ את גברת סטיבנס כואב בעקבות תוצאותיו. עבורנו, הצלת חיים היא חלק בלתי נפרד ממי שאנחנו והסיבה שבגינה אנו עובדים פה. כשאנחנו כושלים במשימה, זה כואב לנו", כלשון ההודעה.

כאמור, רנו הודיעה למנהלי ממוקד החירום ב-9 באוגוסט על התפטרותה. לדברי המשטרה, היא הועסקה במקום במשך חמש שנים ועברה את כל ההכשרה הנדרשת לתפקיד.

בייקר הורה לבחון את התנהלות מוקד החירום על כף שטען כי נעשו כל המאמצים על מנת להציל את סטיבנס: "נבחן את האופן שבו אנחנו מתנהלים, הן במוקד והן במענה בשטח. נבחן את האפשרות להגביר את ההכשרה בנוגע לחילוצים ממים זורמים ואירועים דומים", הוא אמר.

 

5% לא
95% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE