הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קנס בגובה 170 מיליון דולר הוטל על יוטיוב בעקבות הפרת פרטיותם של ילדים
תביעה משותפת של ה-FTC ומדינת ניו יורק הסתיימה עם סיכום על גובה הפיצוי, וזאת למרות התנגדות בתוך ה-FTC למהלך בטענה כי הקנס לא גבוה מספיק. "אין שום תירוץ לאופן הבוטה שבו יוטיוב עברה על החוק", אמר יו"ר ה-FTC

גוגל הסכימה לשלם קנס בסך 170 מיליון דולר בעקבות תביעה שהוגשה נגד יוטיוב ע"י ועדת הסחר הפדרלית (FTC) ומשרד התובע הכללי של ניו יורק בטענה שהחברה הרוויחה מיליוני דולרים ממידע אישי שאספה על קטינים על אף שלא קיבלה את אישור ההורים לכך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

סכום הקנס נקבע לאחר שבועות של מו"מ בין הצדדים, והוא אושר ע"י ועדת הפיקוח של ה-FTC עם 3 תומכים ו-2 מתנגדים. שני הדמוקרטים בוועדה היו אלה שהתנגדו וטענו כי הקנס צריך להיות גבוה באופן משמעותי.

בתביעה נטען כי גוגל הפרה את חוק הגנת הפרטיות של ילדים באינטרנט (COPPA), ומדובר בקנס הגדול ביותר שהוטל על גוף כלשהו בעקבות עבירה על חוק זה מאז שחוקק ע"י הקונגרס ב-1998.

למעשה, גוגל תשלם 136 מיליון דולר לוועדת הסחר ו-34 מיליון דולר למדינת ניו יורק. ג'ו סימונס, יו"ר ה-FTC, אמר לאחר אישור ההסכם כי "יוטיוב הציגה את עצמה כחברה פופולארית בקרב ילדים, אך כאשר היה מדובר בתקני COPPA, היא סירבה להודות שחלק גדול מהפלטפורמה שלה שווקה לילדים. אין שום תירוץ לאופן הבוטה שבו יוטיוב עברה על החוק", הוא אמר.

 

ג'ו סימונס במהלך מסיבת העיתונאים בה סיפר על הקנס העצום (צילום: AP)

 

על פי החוק, אתרי אינטרנט שנועדו לילדים צריכים לקבל אישור של הורה כדי לאסוף מידע אישי של משתמשים הצעירים מ-13. בתביעה נגד יוטיוב נטען כי החברה אספה נתונים באמצעות "קוקיז" מכלל המשתמשים, ללא הבחנה בגיל וללא קבלת אישור מהורים.

"גוגל עקבה באופן לא חוקי אחרי ילדים צעירים כדי להרוויח כסף מפרסום. חברות כאלה מסכנות את ילדנו ומנצלות את הכוח שיש להן, ולכן חייבים להמשיך לבצע רפורמה בתחום ולהטיל את קנסות הענק עליהן", אמרה לטישיה ג'יימס, התובעת הכללית של ניו יורק, בשבוע שעבר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE