הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות אירועי הירי בטקסס: מושל המדינה קורא לזירוז הוצאות להורג
גרג אבוט רמז לכך לאחר אירוע הירי באודסה בו 7 בני אדם נרצחו, שהגיע חודש ימים לאחר הטבח בסניף וולמארט באל פאסו. הוא הציע לעבוד ביחד עם המחוקקים על מספר חוקים שצפויים להתרכז בענישה, הרתעה ונושא בריאות הנפש

לאחר ש-29 איש נורו למוות במהלך שני אירועי ירי המוניים שהתרחשו בתוך חודש בטקסס, מושל המדינה הביע תמיכה בזירוז ההליך המשפטי שיוביל לעונש מוות למבצעי הירי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

"יהיה נחמד מאוד לחוקק חוק שיביא להוצאה להורג של רוצחים המונים באופן מהיר ומזורז ממה שקיים כיום", צייץ גרג אבוט, המושל הרפובליקני של טקסס.

בשבוע שעבר, לאחר שפרסם את הציוץ המקורי, הוא הסביר כי הוא עובד ביחד עם המחוקקים בבירה אוסטין כדי שיאשרו מספר חוקים חדשים, ביניהם גם זירוז ההוצאות להורג. עם זאת, אף חוק אינו יקשה על השגת כלי נשק, ובמקום זאת הם צפויים להתרכז בענישה, הרתעה ונושא בריאות הנפש.

ראוי לציין כי טקסס מובילה את מדינות ארצות הברית בכמות מקרי המוות הקשורים לנשק. בשלב זה, לא ברורה מסגרת הזמנים לחקיקה, שכן מושב בית הנבחרים הבא צפוי להתקיים רק בשנה הבאה. עם זאת, בכוחו של המושל להכריז על כינוס מיוחד של הגוף כדי לדון בנושא.

בהודעתו מסר המושל כי הרצון שלו לזרז את הליך ההוצאות להורג מתיישר עם מאמצי משרד המשפטים בוושינגטון. עוד הסביר כי אסירים שנידונים למוות בטקסס נמצאים במעצר כ-11 שנים לאחר הרשעתם, בממוצע, לפני ביצוע העונש.

 

מושל טקסס, גרג אבוט, מבקר באודסה לאחר אירוע הירי בסופ"ש הקודם (צילום: AP)

 

כזכור, בשבוע שעבר יורה פתח באש באופן אקראי מתוך משאית דואר לאחר שהתבקש לעצור בצדי הכביש בשל עבירת תנועה בעיר אודסה שבמערב טקסס. שבעה בני אדם נרצחו באירוע זה, ביניהם גם הדוואר שכלי הרכב שלו נגנב ע"י היורה.

אירוע מחריד זה הגיע 4 שבועות בדיוק לאחר שצעיר חמוש ברובה סער פתח באש בסניף וולמארט בעיר פאסו ורצח 22 בני אדם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE