הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מנהל המזון והתרופות נגד ג'ול: "אל תשווקו עצמכם כחלופה בריאה לעישון סיגריות"
לראשונה מאז החלה חקירת יצרנית הסיגריות האלקטרוניות ע"י רשויות הבריאות, נשלחה אזהרה בכתב לחברה. על פי ההערכות, עדותן של שתי תלמידות תיכון ("נציגי החברה באו לדבר על התמכרות אבל זה הפך לאירוע שיווקי") היה הקש ששבר את גב הגמל

רשויות הבריאות הפדרליות בארצות הברית מאשימות את יצרנית הסיגריות האלקטרוניות, ג'ול, בכך שפעלה בניגוד לחוק כאשר הציגה את מוצריה כחלופה בטוחה ובריאה יותר מסיגריות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מוצרי ג'ול. ב-FDA הזהירו שלא תשווק את עצמה כחלופה בריאה לעישון (צילום: AP)

 

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) שיגר היום (שני) מכתב אזהרה חריף למטה החברה בסן פרנסיסקו שבו נטען כי החברה לא יכולה להשווק את עצמה כ"חלופה בריאה באופן משמעותי מסיגריות". עוד נטען במכתב כי נציגי החברה עשו שימוש במשפט זה במהלך הרצאות שנתנו בבתי ספר.

ג'ול נמצאת בלב חקירת ה-FDA מזה חודשים ארוכים, אך המכתב הוא האזהרה הרשמית הראשונה שהיא קיבלה.

במכתב שנשלח צויינו שתי עדויות בקונגרס שניתנו בחודש שעבר ע"י שני תלמידי תיכון בניו יורק, שאמרו ש"נציגי החברה באו לבית הספר ואמרו לנו שהמוצר שלהם 'בטוח לחלוטין'". נציגי החברה הוזמנו כדי לדבר על נושא ההתמכרות, אך לטענת התלמידים במהרה האירוע הפך לשיווקי. ג'ול חדלה משליחת נציגים למוסדות לימוד לפני כשנה.

הלחץ שהרשויות מפעילות על ג'ול רק הולך וגובר בשבועות האחרונים, שכן מאות בני אדם אושפזו ברחבי ארצות הברית לאחר שהתלוננו על קשיי נשימה בעקבות שימוש במכשירי אידוי. בלפחות חלק מהמקרים מדובר במכשירי ג'ול.

 

שימוע בקונגרס בנושא עישון סיגריות אלקטרוניות בקרב בני נוער (צילום: Getty Images)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE