הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשויות ההגירה דיווחו על ירידה דרסטית בכמות המסתננים בגבול ארה"ב-מקסיקו
קצת יותר מ-50 אלף מסתננים נעצרו בגבול הדרומי של ארה"ב במהלך אוגוסט, ירידה משמעותית לעומת 132 אלף שנעצרו 3 חודשים קודם לכן. על אף שבדרך כלל נרשמת ירידה במהלך חודשי הקיץ החמים, בממשל מייחסים את הקשחת המדיניות של הנשיא טראמפ לירידה בנתונים. לעומת השאר, במעבר גבול ספציפי נרשמה עלייה מטאורית בכמות המשפחות שהסגירו את עצמן לרשויות

על רקע החרפת המאבק במהגרים לא-חוקיים והגברת הנוכחות הצבאית לאורך הגבול הדרומי, השבוע נמסר ע"י הממשל בראשות הנשיא טראמפ כי בחודשים האחרונים נרשמה ירידה של כ-30% בכמות המסתננים שנעצרו בעת שניסו להיכנס למדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מארק מורגן, המנהל בפועל של סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית (CBP), כינס אתמול (שני) מסיבת עיתונאים בבית הלבן ומסר את הנתונים המעודדים. עוד נמסר כי כמות המשפחות שהגיעו אל הגבול נמצאת בירידה, צעד שמתקבל כמובן בברכה שכן תנאי כליאתם של ילדים ונושא הפרדת המשפחות העיב על הישגי הממשל בגבול.

מתוך כלל המסתננים שנעצרו בגבול במהלך חודש אוגוסט, רק 57% מתוכם היו משפחות או קטינים ללא הורה. לשם השוואה, בחודש יולי הם היוו 67% מכלל המעצרים ו-72% מכלל המעצרים במהלך חודש מאי.

לדברי מורגן, הסיבות לירידה הן מאמצי ממשלת טראמפ למגר את התופעה, כמו גם מאמצים שנעשים ע"י הרשויות במקסיקו. "מדובר בירידה של 56% בכמות המסתננים בשלושת החודשים האחרונים", הוא אמר והוסיף כי אין לירידה קשר לכך שמדובר בחודשי הקיץ החמים שבהם בדרך כלל נרשמת ירידה.

"אנחנו מעודדים מהמגמה, אבל בו בזמן אסור לשכוח שתמיד עלול להירשם זינוק מחדש. ההסיטוריה הוכיחה זאת, ראינו את זה קורה פעם אחר פעם", אמר מורגן.

 

"מעודדים מהמגמה שנרשמה בחודשים האחרונים": מארק מורגן, המנהל בפועל של סוכנות המכס והגנת הגבולות (צילום: AP)

 

במהלך חודש אוגוסט עצרו רשויות ההגירה 50,600 בני אדם, וזאת לעומת 72 אלף ביולי ו-132 אלף במהלך מאי האחרון (מאי בדרך כלל נחשב לחודש השיא מבחינת חציית מסתננים).

13,300 איש סורבנו כניסה במעברי הגבול, עלייה לעומת 10 אלף שנרשמו בחודש יולי. בנוסף, כ-19 אלף מהגרים ממתינים במקסיקו כדי לקבל מעמד של מבקשי מקלט מארה"ב.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מעבר הגבול בעיר יומה (אריזונה) רשם בשנה האחרונה זינוק משמעותי בכמות המסתננים, בעיקר ילדים ומשפחות. במעבר גבול זה נרשמה מגמה הפוכה מיתר הגבול, שכן 51 אלף משפחות הסגירו את עצמן לרשויות ההגירה במקום מתחילת 2019. לשם השוואה, 10,700 משפחות הגיעו למקום במהלך 2018 כולה - עלייה של 316%.

כמות המסתננים ביומה היא כה גדולה שרשויות ההגירה נאלצו להקים מבנה זמני בסמוך למעבר הגבול שבו יוחזקו כ-500 משפחות. בארבעת החודשים שעברו מאז נפתח המבנה, רשויות ההגירה הוציאו 15 מיליון דולר על התקנתו והפעלתו (כולל ארוחות, כביסות ואבטחה).

 

רשויות ההגירה השקיעו 15 מיליון דולר בהקמת מבנה זמני עבור מאות משפחות ביומה (צילום: AP)

 

כאמור, אלפים ממתינים מחוץ לגבולות ארה"ב כדי לקבל לקבל מעמד של מבקש מקלט, אך גם מעמד זה לא מבטיח שהות במדינה. על פי מורגן, כ-42 אלף איש שביקשו לקבל מעמד זה גורשו בחזרה למדינות המוצא שלהם מתחילת השנה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE