הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הבטחנו זה לזו ברגע של מרמה: "40 שנה לא ראיתי היקף כזה של מעצרים"
תרמית בדרך לגרין קארד: ממשל טראמפ הגביר עוצמתו באכיפת הונאות שמטרתן מעמד תושבות קבע ונציגיו חשפו רשת שנוהלה על ידי חשודה מרכזית מיוסטון, אשר תמורת עשרות אלפי דולרים דאגה ללקוחותיה משלב ההיכרות עם בן הזוג ועד לאלבומי התמונות וההערכות לחתונה

לפחות 96 חשודים נעצרו בחודשים האחרונים במהלך מבצע מיוחד של כוחות ההגירה שחשף תרמית גרין קארד אשר נוהלה על פי החשד בידי אשה מיוסטון. היא מאושמת בהרצת עסק שהפגיש אזרחים זרים עם אמריקאיים למטרת נישואים פיקטיביים, דאג לזיוף אלבומי חתונה ומסמכים כחלק מהכנה לריאיון הזוגי עם פקיד ההגירה. 

מעל 150 אזרחים ויאטנמים, נענו למודעה בפייסבוק שפרסמה החשודה במדינת מוצאה, ושילמו לה סכומים של עד 70,000 דולר על מנת לזכות לכאורה במעמד תושבות הקבע. חלקם אף שודכו לחברי כנופיות ביוסטון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תמונת פוטושופ מתוך אלבום החתונה המזוייף. צילום: משרד התובע הכללי

הפרשה נחשפה כאשר מספר סוכנים הבחינו כי בקשות הגירה רבות מיוסטון הגיעו באותו סוג מעטפה, עם לוגו דומה וסגנון כתיבה זהה. בנוסף 30 בקשות נשלחו מאותו משרד דואר ביוסטון. 

חשדם של העובדים הוביל בסופו של דבר למעצרם עד עתה של 96 בני אדם, בפשיטת הגירה שהוגדרה כאחת מהגדולות שנערכו אי פעם באזור.

יותר מ-200 סעיפים מופיעים בכתב האישום שהוגש כנגד הזוגות הפיקטיביים וחשודים נוספים שסייעו לתרמית. בעלה של הנאשמת המרכזית אף הוא מואשם כי הסיע את הזוגות לטקס הנישואין וכן לראיונות לגרין קארד. בנוסף, בתה נעצרה בחשד ש"ליהקה" מועמדים לחתונה מקרב חבריה לספסל הלימודים בתיכון, כשהבטיחה להם תשלום עבור זאת.

אשלי ואן יונג, אזרחית אמריקאית ילידת ויאטנם בת 53, חשודה כי עמדה בראש מנגנון ההונאה. בהוראת שופט היא ממתינה למשפטה תחת השגחה פדרלית מחשש שבשל קשרייה עם כנופיות באזור היא מהווה איום לעשרות עדים הנערכים לקראת עדות כנגדה.

החקירה הרחבה שופכת אור על היבט פחות שנוי במחלוקת בכל הקשור למדיניות ההגירה של ממשל טראמפ. לפי ארגונים העוקבים אחרי הנתונים, ישנה עלייה בכמות החתונות הפיקטיביות. ואם לא די בעלייה, מומחים מסבירים כי מערכת המשפט הפדרלית משקיעה משאבים רבים כדי להתמודד עם כתבי אישום עוצמתיים כמו בפרשה הנוכחית.

 

תמונת פוטושופ נוספת מתוך אלבום החתונה המזוייף. צילום: משרד התובע הכללי

בשלב זה לפחות 11 מהעצורים הודו באשמה במסגרת עסקת טיעון, לפיה השתמשו או סייעו לשירותיה של יונג לנישואים פיקטיביים. עשרות נוספים צפויים להצטרף אליהם לאחר התייעצויות עם עורכי דינם.

אחד מהם הוא מין לה פאם, הנדסאי בן 24, שהודה כי שילם לחשודה המרכזית 30,000 דולר מתוך סך 50,000 דולר עליהם סיכמו, והיא בתמורה שידכה לו את כריסטינה גונזלס, שנעצרה גם כן.

יואה וין טרואנג בן 36, הוא עוד נאשם שהודה כי שילם את הסכום עבור שירות דומה כדי להנשא לקריסטל גייטס, עצורה נוספת.

על פי כתב האישום, שני הזוגות הכירו ונישאו באותו היום.

עורך דין המייצג את אחד מעשרות החשודים, אמר לאתר היוסטון כרוניקל כי הפרשה משקפת את הגברת מאמצי הממשל הנוכחי למגר תופעות של תרמיות הגירה. "אני עוסק בתחום במשך 40 שנים וזו הפעם הראשונה שנתקלתי בעוצמת גל מעצרים ועסקאות טיעון שכזה. אני משער שממשל טראמפ עושה כל שביכולתו להעלות את רף התביעות בתחום ההגירה.

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE