הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נורת' הילס: ישראלי לא חוקי נעצר בביתו
סוכני הגירה הופיעו בבוקר במפתן דירתו של האיש שעבר לארה"ב לפני כשבע שנים אך מעולם לא הסדיר מעמדו. חברו עדיין המום כיצד הצליחו הרשויות לאתר אותו למרות ששמר על פרופיל נמוך ללא שום נכס או מסמך על שמו

שבע שנים הוא היה רוח רפאים. בלי ביטוח רפואי, מכונית או בית על שמו. לפני כחודש הוא עבר לדירה בתוך קומפלקס מגורים חדש שרכש חבר.

אתמול, סמוך לשעה 8:30 בבוקר דפקו סוכני ההגירה על דלת ביתו של תושב לוס אנג'לס, ישראלי לא חוקי, בשנות ה-40 לחייו, שהתגורר ברחוב ספולבידה בנורת' הילס שבוואלי, ועצרו אותו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תמונה להמחשה- סוכן הגירה במהלך מעצר בשנה שעברה בניו יורק. צילום: גטי 

"אין לי מושג איך עלו עליו, אפילו דו"ח תנועה הוא מעולם לא קיבל, יותר מזה, גם חשבון בנק הוא לא פתח", מספר מאיר חברו הקרוב ששוחח עימו בשיחת הטלפון הקצרה שניתנה לישראלי לאחר מעצרו. "הוא רק הספיק לעדכן אותי על המעצר וביקש שאמסור זאת למשפחתו בארץ".

לדבריו הוא עבד בשנים האחרונות לצד חבריו בחברת השכרת רכב בבעלותם. "זה פשוט מדהים איך הצליחו לאתר בן אדם ששמר על פרופיל נמוך שכזה. תמיד אמרתי לו לטפל בעניין המעמד שלו אבל כנראה שהוא חשב שלו זה לא יקרה".

כעת ממתין הישראלי במתקן הכליאה אדלנטו עד לדיון משפטי בעניינו.

הנשיא דונלד טראמפ הכריז לפני חודשיים כי הרשויות האמריקניות יחלו לגרש מיליוני מהגרים השוהים בארצות הברית באופן לא חוקי. "בתקופה, ICE יחלו בהליך גירוש מיליוני מהגרים לא חוקיים שנכנסו למדינה באופן לא חוקי", צייץ הנשיא, "הם יגורשו במהירות שבה הם נכנסו".

 

פשיטת ענק במיסיסיפי במהלך החודש שעבר (צילום: AP)

במקביל, המשרד לביטחון מולדת (DHS), שאחראי הן על FEMA והן על ICE, הודיע לקונגרס בשבוע שעבר, כי 271 מיליון דולר נוספים יועברו לרשות ההגירה.

על פי ההערכות, בארצות הברית חיים כ-12 מיליון מהגרים שנכנסו למדינה באופן לא חוקי, בעיקר ממקסיקו וממרכז אמריקה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE