הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פני הרוע: כך תיכנן הניאו נאצי בלאס וגאס לפגע בבית הכנסת
החל משפטו של החשוד בן ה-23 שנעצר במהלך החודש שעבר לאחר שסוכן סמוי חשף את כוונתו לפוצץ מספר מוקדים מלבד בית התפילה היהודי, ובתוכם משרד הליגה נגד השמצה ובר מקומי המזוהה עם הקהילה הגאה

קונור קלימו, החשוד בכוונה לבצע פיגוע בבית כנסת בלאס וגאס התייצב אמש בבית המשפט לדיון בעניינו, כשכתב אישום בגין החזקת מאגר נשק הוגש כנגדו.

קלימו בן ה-23 נעצר בחודש שעבר לאחר שחומרי נפץ נמצאו בביתו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החשוד מסייר חמוש בשכונתו בשנת 2016 במהלך כתבה שנערכה לגביו בתחנת KTNV

לפי כתב התביעה הוא שוחח עם אנשי תנועת עליונות לבנה הדוגלים בטהרת הגזע, ושיתף אותם בתוכניותיו לפגע בבית כנסת מקומי, במשרדי הליגה נגד השמצה וכן בבר המזוהה עם הקהילה הגאה.

סוכן סמוי עימו קלימו יצר קשר, חשף את המזימה.

לאחר מעצרו, החשוד סיפר לחוקרי ה-FBI שהוא השיג את חומרים אלקטרונים כדי להרכיב פצצה בעצמו, ושהוא רוצה למצוא "מחלקה של 8 צלפים" במטרה לפגוע באחד מבתי הכנסת או מקומות אחרים המזוהים עם הקהילה היהודית בלאס וגאס.

 

צילום נוסף משנת 2016: חדשות KTNV

עשרות סוכני FBI פשטו על דירתו של קלימו וסרקו אותה ביסודיות. מדו"ח המעצר עולה שחבלני ה-FBI מצאו חומרים כימיים שעמם ניתן להכין פצצות, כמו גם מרכיבים אלקטרונים להפעלתן מרחוק. לפחות 2 רובים נמצאו בביתו, אחד תואר כ"דמוי AR-15" והשני כ"רובה בעל כוונת".

"הוא דמיין מצב של שתי מחלקות חי"ר שתוקפות את המקום, אחת מבפנים ואחת מבחוץ", נכתב בהודעת המשרד התובע הפדרלי. כאמור, קלימו אף שוחח עם מספר גורמים בארגון בשם Atomwaffen Division המזוהה עם תנועת העליונות הלבנה. 

הוא כעת מואשם בהחזקת כלי נשק ללא היתר. אם יורשע, קלימו עלול להישלח למאסר של עד 10 שנים בכלא פדרלי.

דיון משפטי נוסף נקבע לשבוע הבא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE