הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היוטיובר הפופולארי פיודיפאי תרם 50 אלף דולר לארגון יהודי וחזר בו בעקבות תגובת מעריציו
אושיית הרשת שהואשם באנטישמיות לפני כשנתיים וחצי גרם לסערה כאשר הודיע על כוונתו לתרום 50 אלף דולר ל-ADL לרגל הגעתו ל-100 מיליון עוקבים. תגובות כגון "סחיטה ברורה של הארגון היהודי" ו-"מרגיע את התקשורת" גרמו לו לבטל את התרומה כעבור יממה. "לא הגיוני לתרום לארגון שביקר אותי בחריפות", הוא אמר

הבלוגר ו"היוטיובר" הפופולארי פיודיפאי (PewDiePie) החליט לחזור בו מהכוונה לתרום 50 אלף דולר לליגה נגד השמצה (ADL) בשל לחץ שהופעל מצד מעריציו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פיודיפאי באחד מסרטוניו הפופולארים (צילום: מתוך יוטיוב)

 

פיודיפאי השבדי, ששמו האמיתי הוא פליקס שלברג, החליט לתרום את הסכום לארגון שמטרתו למגר את האנטישמיות ביום רביעי האחרון כאשר הגיע לרף 100 מיליון העוקבים ביוטיוב.

כזכור, פיודיפאי הואשם באנטישמיות לפני כשנתיים וחצי כאשר תיעד בסרטון כיצד הוא משלם 5 דולר באמצעות האתר "פייבר" כדי ששני אנשים יניפו שלט ובו הכיתוב "מוות לכל היהודים". סרטון זה זכה ל-6 מיליון צפיות לפני שהוסר ע"י האתר. כאשר רשם את נקודת הציון המשמעותית ביום רביעי, הוא טען כי הוא רוצה לשים את הפרשה מאחוריו: "טעיתי בהרבה מקרים לאורך הדרך, אבל התפתחתי וגדלתי מאז. לפחות ככה אני מרגיש. כיוצר עם 100 מיליון עוקבים, יש לי המון אחריות", הוא כתב.

מערציו של פיודיפאי החלו לכתוב הערות אנטישמיות בתגובות לסרטון שבו הודיע על התרומה, למשל הגולש שכתב שמדובר ב"סחיטה ברורה של הארגון היהודי". אחרים טענו שהוא שהמטרה של היוטיובר הייתה "להרגיע את התקשורת" - אמירה שכמובן מזכירה את הטענה האנטישמית לפיה יהודים שולטים בתקשורת.

פיודיפאי צייץ לאחר מכן והסביר כי החליט לבטל את תרומתו: "תרומה לליגה נגד השמצה לא הגיונית בעיני כולם, בייחוד כי מדובר בארגון שביקר אותי בחריפות. אני חושב שזה חשוב כי זה לא רק המאבק שלי". לאחר מכן הוא ניסה להבהיר את דבריו ואמר: "טעיתי בכך שבחרתי לתרום לארגון שהמליצו לי עליו במקום לבחור בארגון שיש לו תשוקה לגביו", הוא אמר.

בליגה נגד השמצה סירבו לפרט יותר מדי על הפרשה, מלבד לומר כי נודע להם על התרומה באמצעות פרסום הסרטון של פיודיפאי, והוא לא פנה אל הארגון בדרכים אחרות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE