הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוקחת אחריות: חברת החשמל והגז בקליפורניה תשלם 11 מיליארד דולר בעקבות שריפות הענק
על אף העובדה שמדובר בסכום גדול, עדיין מדובר בהפחתה משמעותית לעומת ההערכות הראשוניות (30 מיליארד דולר) והעדכניות (20 מיליארד דולר). ולמרות זאת, לחברה נותרו 9 חודשים על מנת להשלים את הסדרי הפיצויים עם יתר הקורבנות, אחרת היא תקרוס

חברת Pacific Gas & Electric, או PG&E, תשלם כ-11 מיליארד דולר לחברות הביטוח שמייצגות את רוב בעלי הבתים שנפגעו במהלך שריפות הענק שפרצו במדינה ב-2017 ו-2018, וזאת כחלק מהניסיון של חברת החשמל והגז למנוע את קריסתה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

על פי הודעת החברה שפורסמה הבוקר (שישי), הסכום שאליו ראשיה הגיעו להסכם עם חברות הביטוח אמור לכסות כ-85% מסך התביעות שהוגשו בעקבות השריפות, לרבות שריפת קאמפ שפרצה בנובמבר 2018 בעיר פרדייס והובילה למותם של 86 בני אדם.

באיגוד חברות הביטוח ציינו כי הסכום נמוך באופן משמעותי מהסכום שדרשו תחילה - כ-20 מיליארד דולר - אך הוא גם גבוה באופן משמעותי ממה ש-PG&E הציעה לשלם תחילה: "ההצעה שהתקלה מהחברה אומנם לא מספקת מענה לכלל התביעות, המוערכות ב-20 מיליארד דולר, אך אנחנו מקווים שהיא תסלול את הדרך לארגון מחדש של PG&E כדי שיוכל לצאת מפשיטת הרגל צ'פטר 11 ולפצות את כל קורבנות השריפות עד יוני 2020, המועד האחרון שנקבע בחוק", נמסר בהודעה משותפת של חברות הביטוח המעורבות בהסכם.

הסכם זה מסיר במעט את אי-הוודאות שקיימת סביב PG&E מאז שנודע כי תקלות טכניות בציוד שלה הובילו לחלק מדליקות הענק. מרגע פרסום ההודעה, מניית החברה זינקה ביותר מ-8%. "ההסכם שעליו חתמנו היום הוא צעד נוסף בדרך לעשות את הדבר הנכון עבור הקהילות, העסקים והיחידים שהושפעו מהשריפות ההרסניות", אמר ביל ג'ונסון, מנכ"ל PG&E מוקדם יותר היום.

חשוב להבהיר כי ישנם עוד מכשולים בדרכה של PG&E. כך למשל, ההסכם שעליו חתמו עם חברות הביטוח חייב לקבל את אישור בית המשפט לענייני פשיטת רגל. בנוסף, מדובר רק בחלק אחד מכלל הנפגעים בשריפות. ישנם גם מאות אלפים שלא החזיקו בבית לביתם, והם יצטרכו לקבל פיצוי כספי בעקבות תביעתם כנגד החברה. מעבר לכך, ישנו גם נזק המוערך במיליארד דולר למבנים ושטחים ממשלתיים, וגם על כך החברה תיאלץ לתת את הדין.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

כאמור, ל-PG&E יש עד יוני הבא להשלים את כל תהליך ה"צ'פטר 11", אחרת היא תיאלץ לסגור את שעריה. ההחלטה של ראשי החברה להכריז על פשיטת רגל התרחשה בינואר האחרון לאחר שהוערך כי סך התביעות נגדה יחצו את רף 30 מיליארד הדולר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE