הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: אישה שרויה בתרדמת לאחר שהשתמשה בקרם גוף פופולארי
על פי החשד, האישה רכשה את המוצר במקסיקו לאחר שהוכנס אליו חומר כימי שאמור לסייע עם "כתמי גיל". בפועל, האישה החלה להתלונן על חוסר תחושה בפניה ובידיה והובהלה אל בית החולים. רשויות הבריאות מזהירות שכל מי שהשתמש במוצר דומה חייב להיבדק

רשויות הבריאות בצפון קליפורניה פרסמו אזהרה חריגה השבוע לאחר שאישה תושבת סקרמנטו נכנסה לתרדמת בעקבות שימוש בקרם גוף מיובא ממקסיקו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קרם "פונד'ס" שבו עשתה שימוש האישה (צילום: מחלקת הבריאות במחוז סקרמנטו)

 

על פי הודעת המחלקה לבריאות הציבור במחוז סקרמנטו, האישה - ששמה לא הותר לפרסום - רכשה את קרם של מותג פופולארי בשם "פונד'ס" ("Pond's") במדינת חליסקו שבמקסיקו. עוד נמסר כי בבדיקה שנערכה נמצא בקרם חומר כימי בשם מתיל-כספית שהוסף למוצר ע"י גורם שלישי (לא החברה שמייצרת את הקרם).

בתקשורת המקומית בסקרמנטו התראיין בנה של האישה וסיפר כי היא מאושפזת בבית החולים מאז חודש יולי. לדבריו, היא התלוננה על חוסר תחושה בפנים ובידיים, קושי בדיבור וקושי בהליכה, ולכן הוא לקח אותה לחדר מיון. מאז, מצבה רק הולך ומדרדר וכאמור, היא שרויה במצב של תרדמת.

לפי ד"ר אוליביה קייסרי, קצינת הרפואה הראשית של מחוז סקרמנטו, בקרמים מסוג זה נוהגים להכניס כספית כי מכיוון שהיא גורמת לגוף להפסיק לייצר מלנין, דבר שבתמורה מסייע להעלים כתמי גיל. עם זאת, היא הסבירה שהיסוד הכימי עלול לפגוע בבריאות: "רמת הכספית בדם עלולה לעלות ואפילו להגיע אל תוך המוח. ברגע שזה קורה, אין שום תרופה שיכולה להוציא את זה משם, גם לא בבית החולים", היא אמרה.

 

קרמים של "פונד'ס" למכירה בשוק איכרים בסקרמנטו (צילום: אן. בי. סי. 3)

 

למען הסר ספק, קרמים מסוג זה אינם חוקיים בארצות הברית, אך הם נמכרים לעיתים בחנויות קטנות (לא רשתות), במפגשים ובאתרי אינטנרט. רק בקליפורניה נודע על כ-60 מקרים של הרעלת כספית ב-9 השנים האחרונות, אך המקרה המדובר הוא ללא ספק החמור ביותר שנרשם.

רשויות הבריאות מבקשים מהציבור הרחב שלא לעשות שימוש במוצרים מסוג זה, גם אם הם לא אמורים להכין כספית: "מתיל-כספית הוא חומר מסוכן ביותר, הן לילדים והן למבוגרים", סיכמה ד"ר קייסרי. עוד הוסיפה כי אנשים שיש ברשותם קרמים דומים ממקסיקו נדרשים לבצע בדיקת דם ושתן כדי לאמוד את רמת הכספית בגופם, אם היא קיימת כלל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE