הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא טראמפ מודה: בנו של אוסאמה בן לאדן חוסל ע"י צבא ארה"ב
אחרי שבחודשים האחרונים התקבלו רמזים על כך שבן לאדן ג'וניור נהרג, הממשל בראשות הנשיא טראמפ הסיר את מעטה הערפל והודה כי בנו של מי שעמד מאחורי פיגועי 9/11 חוסל במהלך מבצע צבאי בסמוך לגבול פקיסטן ואפגניסטן

חמזה, בנו של אוסאמה בן לאדן ומי שסומן כיורשו האפשרי כמנהיג ארגון הטרור אל-קאעידה, נהרג במהלך מבצע צבאי אמריקאי שהתנהל בסמוך לגבול בין פקיסטן ואפגניסטן, כך על פי הנשיא טראמפ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חמזה ככל הנראה נולד בשנת 1989 ומת בשנתיים האחרונות. כך הוא נראה לפני מותו

 

כזכור, כבר במהלך הקיץ פורסם בעיתון "ניו יורק טיימס" כי שלושה בכירים בקהילת המודיעין האמריקאי אישרו את דבר מותו של בן לאדן ג'וניור, אך הם לא הסכימו אפילו לרמוז האם ארה"ב מעורבת. כאשר הנשיא טראמפ נשאל לגבי העניין במהלך הקיץ, הוא השיב כי "אני לא מעוניין להגיב בנושא". הבוקר הוא כבר נשמע אחרת.

"מותו של חמזה לא רק שלקחה אל-קאעידה מנהיג חשוב וכזה בעל קשרים סמליים לאביו, הוא גם פגע באופן קשה במוכנות המבצעית של הארגון", אמר הנשיא טראמפ והמשיך, "חמזה עמד מאחורי תכנונים לבצע פיגועים גדולים והוא גם ניהל קשרים עם ארגוני טרור נוספים".

ולמרות שמדובר באישור רשמי למעורבות אמריקאית, פרטים נוספים כגון מועד המבצע ועוד, לא יפורסמו.

 

חמזה ואביו אוסאמה בסרטון של ארגון הטרור אל קאעידה שפורסם לאחר פיגועי ה-9/11

 

מוקדם יותר השנה פרסם משרד החוץ האמריקאי הודעה לפיה יוצע פרס כספי בסך מיליון דולר עבור מידע שיוביל לחמזה בן לאדן, שכונה "מנהיג עולה בארגון הטרור". לאחר הפשיטה על המתחם שבו שהה אוסאמה (פשיטה שהסתיימה במותו של המחבל) נמצאו חומרים רבים שמעידים על כך שחמזה עבר אימונים והכשרות כדי להיות מחליפו של אביו.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE