הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"בלתי נמנעת": עשרות אלפי עובדים בג'נרל מוטורס צפויים לפתוח בשביתה
באופן רשמי, חוזה ההעסקה בין ענקית המכוניות לבין איגוד העובדים UAW הסתיים, אך ראשי האיגוד ביקשו מהעובדים להמתין יממה נוספת כדי שהצדדים ימשיכו במו"מ. "אם החברה תסרב לסייע לעובדים, השביתה תתקיים כפי שתוכננה", אמרו ב-UAW

איגוד עובדי הרכב בארצות הברית (UAW) הודיע כי חבריו המועסקים בחברת ג'נרל מוטורס צפויים לנטוש את המפעלים בחצות במה שמסתמנת כשביתה הראשונה בתעשייה מזה 12 שנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השביתה הקודמת של UAW ב-2007 (צילום: Getty Images)

 

על פי הודעת ה-UAW, המו"מ לא פוצץ והצדדים ממשיכים לדון, אך נראה שישנם פערים גדולים ושביתה תהיה בלתי נמנעת.חוזה העבודה שנחתם בין ענקית הרכבים לבין איגוד העובדים הסתיים ב-12:01 בלילה שבין שבת לראשון. רבים ציפו שהעובדים יפתחו בשביתה כבר בשבת, אך הנהגת האיגוד ביקשה מ-46 אלף העובדים להישאר יממה נוספת ב-52 המפעלים ומתקנים אחרים ברחבי המדינה.

"אם GM תסרב ולו בעט לסייע לחברי ה-UAW שעובדים קשה מאוד (ולמשפחתם) אז השביתה תתקיים כפי שתוכננה", נכתב בהודעה.

טרי דייטס, סגן נשיא ה-UAW ומי שמייצג את איגוד העובדים במשא ומתן מול הנהלת החברה, הסביר כי פערים משמעותיים קיימים במספר נושאים חשובים, ביניהם שכר, הרחבת ביטוח הבריאות, העסקת עובדים זמניים, בונוסים עבור הגעה ליעדים וכו'.

 

מטה ג'נרל מוטורס בדטרויט (צילום: Shutterstock)

 

קריסטין דז'יצ'ק, בכירה במלכ"ר Center for Automotive Research במישיגן, התייחסה לפערים ואמרה כי לדעתה לא ניתן יהיה לצמצם את המרחק בין הצדדים עד חצות: "זה לא שכל אחד מהנושאים שנידונים הוא קשה להשגה בפני עצמו, אבל אי אפשר לטפל בסוגייה אחת מבלי לטפל בשנייה ואני לא חושבת שיהיה אפשר להגיע להסדר ביממה הקרובה", היא אמרה במוצאי שבת.

אם השביתה אכן תצא אל הפועל, היא תהיה הגדולה ביותר שנערכה בארצות הברית מאז הפעם האחרונה שבה חברי איגוד עובדי הרכב בארה"ב שבתו ב-2007.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE