הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פני הרוע: נחשפה זהות החשוד בהצתת בית הכנסת ההיסטורי
כפי שפרסמנו בערב יום שישי, רשויות החוק בצפון מינסוטה הצליחו לאתר ולעצור גבר בשנות ה-30 לחייו בחשד שעומד מאחורי שריפת הענק שפרצה בבית הכנסת העתיק בעיר. במשרד השריף קיימו מסיבת עיתונאים רק היום, והסבירו שלא חשפו את זהותו במהלך השבת "מתוך כבוד למסורת היהודית"

רשויות החוק במינסוטה עצרו את מת'יו ג'יימס אמיוט בן ה-36 ביום שישי האחרון בחשד שהצית את בית הכנסת ההיסטורי בעיר דולות' (Duluth) בשבוע שעבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אמיוט לצד בית הכנסת שנשרף כליל בדולות' (צילום: סי. בי. אס. 4 / משרד השריף של מחוז סנט לואיס)

 

כזכור, כוחות הכיבוי והצלה בעיר בצפון מינסוטה הוזעקו אל בית הכנסת "Adas Israel" בשעות הבוקר המוקדמות של יום שני האחרון לאחר ששריפה פרצה במקום. בעיר קהילה יהודית מאוד קטנה - כ-75 חברים - אך בית הכנסת שנבנה בשנת 1902 נחשב לחלק בלתי נפרד מהנוף העירוני. 

הכבאים שהוזעקו אל המקום לא הצליחו לבלום את האש והמבנה נשרף כליל, אולם הם הצליחו להציל שמונה ספרי תורה. אחד הכבאים אף נפגע מקריסת קיר כאשר נאבק בלהבות. "זה פחות או יותר טוטאל לוס", נמסר מברנט קונזי, סגן מפקד מכבי האש בעיר, בשעות שלאחר השריפה.

סמל מת'יו דונאלי ממשרד השריף המקומי הסביר כי אמיוט נעצר כבר ביום שישי, ומסיבת עיתונאים תוכננה להתקיים למחרת כדי להודיע על כך. אלא שבסופו של דבר הוחלט להזיז את מסיבת העיתונאים להיום (ראשון) מתוך כבוד למסורת היהודית.

 

בית הכנסת Adas Israel, הבוקר לאחר הדליקה הגדולה (צילום: AP)

 

"נודע לנו על המעצר רגע לפני כניסת השבת, ונמשיך לעבוד ביחד עם משטרת דולות' כדי ליידע את כלל חברי הקהילה היהודית על מעצרו של חשוד במעשה", אמר סטיב הונגס, מנכ"ל הארגון Jewish Community Relations Council במינסוטה.

לפי בית המעצר של מחוז סנט לואיס (בו מצויה העיר דולות'), אמיוט מואשם בהצתה בנסיבות מחמירות ויתכן כי יואשם בביצוע פשע שנאה. מחר הוא יובא בפני שופט שיקבע אם לשחררו בערבות עד תחילת ההליכים נגדו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE