הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חמש דקות ביום ואתם מסודרים: האם אימונים קצרים ואינטנסיביים באמת עובדים?
מממצאי מחקר שבוצע בנושא עלה, כי אימונים קצרים, המורכבים מתרגילים אינטנסיביים, יעילים כמו אימונים ארוכים יותר להשגה של כושר גופני טוב, רמה תקינה של סוכר בדם ושיפור בבריאות הלב

קצב החיים העמוס של ימינו הוא מצב נורמלי. אך הוא גורם לרבים להיות עסוקים כל כך, עד שאין זמן להתנתק ממסך המחשב ולהגיע לחדר הכושר. החדשות הטובות הן, כי יש דרך להתמודד עם הצורך בפעילות גופנית סדירה, עם אימוני כושר קצרים אך אינטנסיביים, שיכולים לתת מענה על השעות הארוכות של ישיבה במסגרת העבודה. האימונים המדוברים לא דורשים זמן רב. אך יש צורך בנחישות על מנת לעמוד בהם.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פלאנק צידי, אחד התרגילים הנפוצים המרכיבים אימונים קצרים

ממחקר שנערך בשנת 2016 עולה, כי גברים שלא ביצעו פעילות גופנית במשך 12 שבועות, אך ביצעו אימון גופני קצר ואינטנסיבי של עשר דקות, עם תרגילים שונים שכל אחד מהם נמשך דקה אחת, הציגו שיפור דומה ברמת הסוכר בדם ובמצב הקרדיו-מטבולי, לזה שהציגו גברים שביצעו אימון של 50 דקות.

לדברי החוקרים, אימונים קצרים המורכבים מתרגילים אינטנסיביים עוברים דרך ארוכה לשם התאמה לאורך החיים שאינו מאפשר אימונים ארוכים יותר. היתרונות בולטים בעיקר אם ניתן להזיז את הגוף בכל הזדמנות במהלך שגרת היומיום.

אם מבצעים אימון קצר של בין חמש לעשר דקות ביום באופן עקבי, יחד עם בניית פעילות לשיפור פעילות הלב והריאות, כגון הליכה, טיפוס במדרגות (במקום במעלית) בכל הזדמנות וכולי, ניתן לשמור על כושר גופני ברמה מספקת, לשם שמירה על בריאות תקינה.  

אימונים קצרים ואינטנסיביים של עד 30 דקות בשבוע ואתם מסודרים

בשורה התחתונה, מדובר על אימון קצר, אך כזה שמאפשר לבנות רמה טובה של כושר גופני, כולל שיפור בבריאות הלב ושמירה על רמה תקינה של סוכר בדם. כפי שצוין בתוצאות המחקר, אימון אינטנסיבי שנמשך שלוש דקות שמתבצע לסירוגין מספר פעמים בשבוע ומצטבר לכ-30 דקות בשבוע, יכול להיות יעיל כמו אימונים ארוכים יותר, אך אינטנסיביים פחות, שמסתכמים לכ-150 דקות בשבוע.

בהמשך לדברים האמורים, נראה שלא נשארו תירוצים. אין צורך לגור בחדר הכושר על מנת לשמור על בריאות תקינה; אפשר לעשות את זה באימונים קצרים ואינטנסיביים שמסתכמים לכ-30 דקות בשבוע.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE