הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ישראל (שוב) הולכת לקלפי: אחוז ההצבעה גבוה לעומת הבחירות האחרונות
דיווח על אי-סדרים בודדים ברחבי הארץ, ביניהם הפסקת ההצבעה בקלפי בירכא ומספר עבירות של רה"מ נתניהו שגררו צו של השופט חנן מלצר, יו"ר ועדת הבחירות. ראש הממשלה בטוויטר: "צאו להצביע מחל!"

מיליוני ישראלים כבר הגיעו לקלפיות והצביעו בפעם השנייה ב-2019, וההערכות נותרו כפי שהיו בשבועות האחרונים: קרב צמוד בין מפלגת הליכוד בהנהגת רה"מ נתניהו לבין מפלגת כחול-לבן בראשות בני גנץ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רה"מ נתניהו ורעייתו שרה, בני גנץ ואשתו רויטל, ואביגדור ליברמן ואשתו אלה בעת הצבעתם, הבוקר בישראל (צילום: AP)

 

בישראל כ-6.4 מיליון בעלי זכות הצבעה, ושיעור ההצבעה הגיע ל-44.3% בשעה 4:00 אחר הצהריים (שעון מקומי) - עלייה לעומת 42.8% שנרשמו בשעה זו בבחירות הקודמות.

בישראל מדווחים על מספר אי-סדרים שאירעו במהלך היום, לרבות הפסקת ההצבעה במספר קלפיות ביישוב ירכא. ב"כאן חדשות" פורסם כי השופט חנן מלצר, המשמש כיו"ר ועדת הבחירות, הוציא צו שאוסר על רה"מ נתניהו להתראיין לאחר שזה העניק ראיון לגלי ישראל. על אף הצו שהוצא כנגד המהלך, רה"מ נתניהו התראיין ברדיו שוב, הפעם בקול חי.

בשעות האחרונות ראש הממשלה נתניהו העלה מספר פוסטים לחשבון הטוויטר שלו, ביניהם גם הטענה לפיה אחוז ההצבעה בשעה 4:00 אחה"צ היא "69% לשמאל ו-45% לליכוד". עוד קודם לכן כתב נתניהו כי "כל קול ל״עוצמה״ הולך לפח. אנחנו בקרב צמוד מאי-פעם מול לפיד-גנץ. אתם תחליטו אם תוקם ממשלת ימין חזקה בהנהגתי או ממשלת שמאל חלשה בראשות לפיד-גנץ עם המפלגות הערביות. יש לנו פער גדול שאנחנו חייבים לסגור. צאו להצביע מחל!". 

זמן קצר לאחר מכן הוא כתב בצורה פשוטה: "צאו להצביע מחל. עכשיו!".

בארצות הברית עסקו בימים האחרונים במערכת הבחירות תוך כדי שהתמקדו בשני היבטים: העובדה שמדובר בבחירות חוזרות, ובכך שאביגדור ליברמן הוא ה"קינגמייקר" שיקבע את זהות ראש הממשלה הבא.

 

האם ליברמן יהיה ה"קינגר מייקר" כפי שכונה ע"י חדשות אן. בי. סי.? (צילום: חדשות אן. בי. סי.)

 

גם הנשיא טראמפ התייחס לבחירות בישראל, ואתמול בבית הלבן הוא נשאל לגבי הסוגייה: "בחירות גדולות בישראל, ואני חושב שזה יהיה צמוד עד הסוף. בחירות 50-50", הוא אמר. מוקדם יותר השבוע הוא רמז על כך שהוא מוכן לחתום על ברית הגנה עם ישראל, דבר שרבים ראו בתור ניסיון לחזק את מעמדו של רה"מ נתניהו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE