הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא טראמפ נחת בקליפורניה ורמז על "יצירת כוח מיוחד" למיגור תופעת ההומלסים
אומנם מדובר בביקור כחלק מהקמפיין לקראת בחירות 2020, אך בכוונת הנשיא לעסוק בנושא ההומלסים. על תושבי לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו אמר כי "מדובר במקומות בעלי יוקרה, ואנשים משלמים סכומים גדולים במסים"; אנשי הממשל המקומי ביקשו מהנשיא להקצות 50 אלף ואצ'רים נוספים לדיור מוזל: "אם זה לא תעלול פוליטי, מדובר בהזדמנות יוצאת דופן", אמר מושל קליפורניה

הנשיא טראמפ הגיע מוקדם יותר היום לקליפורניה כדי לקיים מספר אירועי התרמה לקראת בחירות 2020, אך בדרכו למדינה הוא נשאל ע"י העיתונאים שהתלוו אליו במטוסו "אייר פורס 1" כיצד הוא מתכנן לטפל בבעיית ההומלסים שכה שכיחה בקליפורניה, ובייחוד בערים הגדולות כגון לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו.

כפי שדיווחנו הבוקר, הנשיא יגיע לקליפורניה למשך כיומיים בלבד. הוא פתח את המסע בפאולו אלטו, מדרום לסן פרנסיסקו, וימשיך דרומה לאירוע שיתקיים לכבודו הערב בבוורלי הילס. מחר הוא צפוי להגיע לסן דייגו לפני שישוב לוושינגטון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ יורד ממטוסו, אייר פורס 1; משמאל: מאהל אוהלים שמילא את אחד הרחובות בלוס אנג'לס (צילום: AP / Getty Images)

 

בחודשים האחרונים, הנשיא תקף פעמים רבות את קליפורניה (ובעיקר את ההנהגה הדמוקרטית שלה), שטעמו אינה עושה מספיק כדי למגר את תופעת ההומלסים. כאשר נשאל לגבי העניין בדרך לסן פרנסיסקו, טראמפ השיב כי הוא "שוקל ליצור כוח מיוחד" שיבחן את הפתרונות האפשריים לבעיה, אך הוא סירב לנמק ולספק פרטים נוספים.

"אנחנו לא יכולים לתת ללוס אנג'לס, סן פרנסיסקו וערים נוספות להרוס את עצמן בכך שהן מאפשרות את מה שקורה", הוא אמר, והסביר שמשבר ההומלסים גורם לתושבים רבים לעזוב את המדינה: "הם לא מאמינים שזה יכול לקרות", הוא אמר.

"יש אנשים שגרים בכבישים המהירים והרחובות הכי טובים שלנו ובכניסות לבניינים שלנו. מדובר במקומות בעלי יוקרה, ואנשים משלמים סכומים גדולים במסים", המשיך הנשיא טראמפ.

"בהרבה מקרים, אנשים ממדינות אחרות עוברים לגור בלוס אנג'לס וסן פרנסיסקו בגלל היוקרה של הערים, ואז פתאום יש סביבם אוהלים. מאות ומאות אוהלים, ואני חושב שנמאס לתושבי סן פרנסיסקו ונמאס לתושבי לוס אנג'לס", הוא אמר. עוד הסביר הנשיא טראמפ כי ישוחח על משבר ההומלסים עם שר השיכון והפיתוח העירוני של ארצות הברית, בן קרסון.

 

הנשיא טראמפ והמושל ניוסאם בביקור משותף בעיר פרדייס לאחר שריפת "קאמפ" הקטלנית (צילום: AP)

 

בכירים בממשל המקומי בקליפורניה אומנם מכירים בכך שהנשיא מנסה להשתמש במשבר של חסרי הבית למינוף פוליטי לקראת בחירות 2020, אך בו בזמן הם גם מודים שהמשבר אכן אמיתי והם טוענים שהם מוכנים לעבוד עם הממשל הפדרלי כדי לטפלו.

כך למשל, אתמול נשלח לנשיא טראמפ מכתב החתום ע"י מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, ועשרות ראשי ערים ובכירים במחוזות, ובו הבקשה להקצות 50 אלף שוברים לקבלת סיוע בשכר הדירה. במכתב הוסבר כי השוברים יועברו למשפחות מעוטות יכולת, כלומר אלה שנפגעים בצורה הקשה ביותר ממשבר הדיור.

במכתב צוין כי אחת הדרכים הטובות שהממשל הפדרלי יכול לסייע לטפל במשבר היא מתן תמריצים כספיים לבעלי הדירות שישכירו את הנכס שלהם למקבלי השובר. "אם הכוונות של הממשל הפדרלי אמיתיות, מדובר בהזדמנות יוצאת דופן. אם לא מדובר בכוונה אמיתית, וחלילה מדובר בתעלול פוליטי, הממשל ידחה את הבקשה על הסף. אני מקווה שזה לא המקרה", אמר ניוסאם.

בשבוע שעבר ביקרו נציגי הממשל הפדרלי בלוס אנג'לס, שם נערכו מספר פגישות וסיורים בשטח כדי להעניק תמונת מצב עדכנית. בשלב זה לא ברור אם מה שהנשיא טראמפ הזכיר הבוקר - יצירת כוח מיוחד למיגור התופעה - היא המסקנה שאליו הגיעו נציגי הממשל בתום הביקור.

 

פינוי חסרי בית מרחובות סן פרנסיסקו (צילום: AP)

 

בקליפורניה ישנם כ-130 אלף שהוגדרו כהומלסים, ו-90 אלף מתוכם גרים ברחוב (בניגוד למקלטים שמיועדים לחסרי בית). בלוס אנג'לס נערך מבצע עצום לספירת ההומלסים מוקדם יותר השנה, והנתונים העגומים חשפו עלייה של 16% ל-36 אלף דרי רחוב. במחוז לוס אנג'לס כולו נרשמה עלייה של 12% ל-59 אלף חסרי בית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE