הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חקירת המכונאי שחיבל במטוס נוסעים במיאמי: סרטוני דאע"ש נמצאו בסמארטפון
אזרח אמריקאי שהיגר מעיראק לפני יותר מ-30 שנה, נעצר בתחילת החודש לאחר שחיבל במערכת קריטית המספקת מהירות טיסה ונתונים נוספים לטייסים. בזמנו סיפר כי רצה להתבקש לעבוד שעות נוספות, אך התביעה בתיק טוענת שיש לו קשרים רחבים לארגון הטרור, לרבות נסיעה חשאית לעיראק בחודש מרץ האחרון. ביהמ"ש דחה לו את האפשרות להשתחרר בערבות בעקבות הגילוי

מכונאי מטוסים באמריקן איירליינס שהואשם שחיבל במטוס נוסעים כדי שיתבקש לעבוד שעות נוספות הובא היום (רביעי) לבית המשפט הפדרלי במיאמי, שם התביעה בתיק טענה שיש לו קשרים לארגון הטרור דאע"ש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: חדשות סי. בי. אס.)

 

כזכור, המכונאי עבדול מג'יד אלאני נעצר ע"י רשויות החוק בדרום פלורידה בתחילת החודש אחרי שהתקלה התגלתה במטוס, שעליו היו כ-150 נוסעים. במהלך חקירתו סיפר כי לא התכוון להסב נזק למטוס או לפגוע בנוסעים, אלא קיווה כי התקלה תתגלה והוא יתבקש לעבוד שעות נוספות. בהמשך הודה כי הדביק חתיכת ספוג בתוך חלק שנקרא צינור פיטו. מדובר ברכיב קריטי למטוס אשר מודד את האוויר שזורם דרכו כדי לקבוע נתונים חיוניים כגון מהירות, זווית אף וכדומה.

התקלה התגלתה רק כאשר המטוס החל את ההמראה (שבוטלה ברגע האחרון לאחר שהטייסים הבחינו בתקלה בנתוני המהירות). בשל חומרת האירוע הוחלט לבצע חקירה יסודית, וכאמור, התגלו מספר קשרים לארגון הטרור הידוע לשמצה. כך למשל, התביעה בתיק טענה כי בטלפון הנייד של אלאני נמצאו מספר סרטונים אלימים במיוחד שצולמו ע"י ארגון הטרור, לרבות עריפת ראשים והוצאות להורג נוספות.

בנוסף, אחד מחבריו לעבודה של המכונאי טען בפני החוקרים שאלאני אמר שאחיו משתייך לארגון הטרור, ושהוא נסע בחודש מרץ האחרון לבקר אותו בעיראק. לעומת זאת, שותפו לדירה של החשוד הסביר כי הוא לא טס לבקר את אחיו בעיראק, אלא טס לשם לשחררו לאחר שנחטף. בתביעה הסבירו כי יש לאלאני מספר אחים המתגוררים בעיראק, ועל כן לא ברור אם הם מדברים על אותו אח.

 

"היה סיכוי גבוה לאסון גדול" (צילום: AP)

 

בעקבות הגילויים על קשריו לארגון הטרור, בית המשפט הפדרלי במיאמי סירב להעניק לו האפשרות להשתחרר בערבות, והוא יישאר במעצר עד תום ההליכים נגדו: "אני מאוד מודאג מהסימפטיה שאתה מגלה כלפי מחבלים", הסביר השופט כריס מק'איילי לאלאני לאחר ההחלטה. 

אלאני בן ה-60 נולד בעיראק והיגר באופן חוקי לארצות הברית. הוא מחזיק באזרחות אמריקאית ועבד כמכונאי באמריקן איירליינס במשך יותר מ-30 שנה. אין לו עבר פלילי כלשהו, ובשלב זה לא התווסף לכתב האישום סעיף הקשור לטרור. עם זאת, בתביעה הסבירו כי הקשר האפשרי לארגון הטרור מעלה הרבה סימני שאלה בנוגע לחבלה במטוס.

המכונאי פוטר מעבודתו לאחר שמעשיו התגלו, ורשות התעופה הפדרלית (FAA) שללה את רישיונו לעסוק במקצוע. "מה שאתה עשית למטוס היה פזיז ובלתי נתפס. היה סיכוי גבוה מאוד לאסון גדול, אני חושב שאתה בדרך להרשעה", אמר לו השופט מק'איילי, רגע לפני שסיים את הדיון והסביר לאלאני כי הוא ישוב לביהמ"ש ביום שישי הקרוב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE