הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ענקיות ההיי-טק בארה"ב לממשל: הקלו בתהליך הנפקת ויזות העבודה
במצב כיום, ההמתנה לאשרת העבודה עלולה להיגרר שנים ארוכות מכיוון שקיימת הגבלה על כמות הוויזות שמונפקות לכל מדינה. במסגרת הצעת החוק, הגבלה זו תבוטל והשיקול המרכזי יהיה המיומנות של העובד. נשיא איגוד מקצועי של חברות הענק בתחום הסביר: "הצעת החוק תאפשר למעסיקים למשוך אליהם את העובדים הטובים ביותר בעולם. זה דבר חיוני כדי לשמור על היתרון התחרותי שלנו"

החברות המובילות בתחום ההיי-טק בארצות הברית מפעילות לחץ כבד על המחוקקים בקונגרס במטרה שיאשרו הצעת חוק שאמור לזרז את תהליך קבלת ויזה עבודה. לפי אותן חברות, הצעת החוק היא הכרחית ותאפשר למשוך אליהן את העובדים הטובים ביותר בתחומן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מדובר בהצעת החוק HR1044, ששמה "חוק ההגינות למהגרים בעלי מיומנות גבוהה" ("Fairness for High Skilled Immigrants Act") שזוכה לתמיכה דו-מפלגתית. מי שיזמה את הצעת החוק היא חברת הקונגרס זואי לופגרן (דמוקרטית, קליפורניה), והחוק כבר אושר ע"י בית הנבחרים וממתין כעת לאישור הסנאט.

על פי משרדה של חברת הקונגרס, כ-200 דמוקרטים ו-100 רפובליקנים תומכים בהצעת החוק. הסנאטור מייק לי (רפובליקני, יוטה), העלה השבוע את הצעת החוק לדיון בוועדת המשפטים בסנאט. אם תזכה לאישור גם בסנאט, הצעת החוק תישלח לשולחנו של הנשיא טראמפ, שייאלץ להכריע אם לחתום עליה ולהפוך אותה לחוק, או שמא להטיל וטו ולהשיבה לקונגרס.

 

הסנאטורים מייק לי וקמאלה האריס מעניקים תמיכה דו-מפלגתית להצעת החוק גם בסנאט (צילום: ויקיקומונס)

 

במצב הקיים כיום, תקופת ההמתנה שנדרשת עבור מי שמבקש לקבל ויזת עבודה תלויה יותר במדינת המוצא מאשר הכישורים שלו, וזאת מכיוון שקיימת מכסה שנתית עבור כל מדינה. לעומת זאת, בהצעת החוק שהוגשה מתייחסים לבקשות על סמך מקום עבודה כבקשה אחת, ובכך מעלים את מגבלת שבעת האחוזים פר מדינה. בנוסף מציע החוק להעלות את המכסה פר מדינה לאישורי עבודה על בסיס איחוד משפחות משבעה אחוזים ל-15%.

כאמור, הסנאטור מייק לי העלה את ההצעה לדיון בוועדת המשפטים. חשוב לציין כי נדרשת תמיכה גורפת בהצעת החוק בקרב חברי הוועדה כדי שהיא תועלה לדיון (ובהמשך, להצבעה) בסנאט. יתרה מכך, הניסוח של הצעת החוק שונתה במעט לעומת זו שאושרה בבית הנבחרים. משמעות הדבר היא ששני הבתים בקונגרס יצטרכו להצביע ולאשר בשנית גרסה נוספת של הצעת החוק שעליה יסכימו חברי הקונגרס.

מוקדם יותר היום (חמישי) הצעת החוק נחסמה ע"י הסנאטור דיויד פרדו (רפובליקני, ג'ורג'יה), כך שלפחות בשלב זה היא לא תתקדם ותגיע לשלב ההצבעה.

ג'ייסון אוקסמן, נשיא המועצה לתעשיית המדע והטכנולוגיה (Information Technology Industry Council), גוף שייצג חברות גדולות רבות בתחום, התייחס להצעת החוק ואמר: "כבר תקופה ארוכה שאנחנו מנסים לעודד שינוי למערכת ההגירה שלנו, למשל חוק ההגינות למהגרים בעלי מיומנות גבוהה, שיאפשר למעסיקים בארה"ב למשוך אליהם את העובדים הטובים והמשכילים ביותר בעולם, וזאת כדי להתמודד בצורה טובה בשוק העולמי", הוא הסביר

עוד אמר אוקסמן כי "הסרת המגבלה המיושנת של ויזות פר מדינה היא דבר חיוני כדי לשמור על היתרון התחרותי שלנו כעם. אני רוצה לבשח את הסנאטורים לי וקמאלה האריס על האופן הדו-מפלגתי שבו הם פועלים בנושא. אני מפציר בסנאט לאשר את הצעת החוק", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE