הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא משנה מה אתם עושים, משנה מתי: גלו באילו שעות תשרפו יותר קלוריות
לצורך המחקר הזה הוכנסו המשתתפים למעבדה ללא שעונים, חלונות, טלפונים או אינטרנט, על מנת למנוע השפעות של הזמן החיצוני על הפעילות שלהם

מספר הקלוריות שאנשים שורפים בעת מנוחה משתנה בכל שעה במהלך היום. כך עולה ממחקר חדש שנערך לאחרונה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד. ממצאי המחקר מחזקים את התפקיד החשוב שיש לכל שעה במהלך היממה בתהליך המטבוליזם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




המחקר מסייע גם במתן הסבר לשינויים בהרגלי האכילה והשינה בעקבות בשינויים בפעילות לאורך שעות היממה, במקרים של עבודה במשמרות או גורמים אחרים שעלולים להציב אנשים בפני סיכון גבוה יותר לעליה במשקל.

לדברי החוקרים, הם הופתעו מהעובדה שאנשים מבצעים פעולה מסוימת בזמן מסוים של היום ושורפים יותר קלוריות מאשר כשהם מבצעים את אותה הפעולה בזמן אחר של היום. על מנת לקבוע שינויים בחילוף החומרים לאורך היום, לצד ההשפעות שיש לפעילות גופנית, הרגלי שינה והרגלי תזונה, בדקו החוקרים שבעה אנשים במעבדה מיוחדת ללא רמזים או השפעות של הזמן הנתון מחוץ למעבדה. לא היו בחדר שעונים, חלונות, טלפונים או אינטרנט.

משתתפי המחקר קיבלו זמן ללכת לישון וזמן להתעורר. בכל לילה הותאמו שעות השינה לזמן המקבילה לנסיעה מערבה על פני ארבעה אזורי זמן. כלומר שעת השינה התאחרה בארבע שעות בכל יום במהלך שלושה שבועות.



השינויים בזמני השינה אפשרו לחוקרים לבדוק את קצב חילוף החומרים בכל הזמנים הביולוגיים השונים של היום. הנתונים הראו, כי שריפת האנרגיה במידה הגבוהה ביותר היתה בין שעות אחר הצהריים לשעות הערב. 

לדברי החוקרים, לא רק מה שאנו אוכלים, אלא גם מתי שאנו אוכלים ונחים, משפיע על מידת האנרגיה שאנו שורפים ועל כמות השומן שאנו אוגרים. הרגלי שינה ואכילה נכונים חשובים מאוד לבריאות הכללית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE