הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יתפנה לנקות את ניו יורק? ביל דה-בלאסיו פורש מהמירוץ לנשיאות
אחרי שאיחר את המועד והצטרף לפריימריז רק בחודש מאי האחרון למרות התנגדותם של יועציו, הבוקר הודיע ראש עיריית ניו יורק כי הוא מסיים את הקמפיין הכושל. על אף שהוא עומד בראש העיר הגדולה בארה"ב, הוא לא הצליח לקבל תמיכה של אחוזים בודדים בסקרים ולא הופיע בעימות האחרון

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו, הודיע הבוקר (שישי) כי הוא פורש מהמירוץ למועמדות המפלגה הדמוקרטית לבחירות 2020, וזאת לאחר שלא הצליח לקבל את תמיכת הציבור כפי שסבר כאשר השיק את הקמפיין בחודש מאי האחרון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דה-בלאסיו במהלך הקמפיין (צילום: Getty Images)

 

"אני מרגיש כאילו תרמתי את כל מה שאני יכול לתרום לפריימריז. ברור לי שזה לא זמני, ולכן אני מסיים את הקמפיין", אמר דה-בלאסיו בראיון שהעניק לרשת MSNBC. למעשה, דה-בלאסיו הוא המועמד הדמוקטי השישי שפורש מהמירוץ, כך שכעת ישנם 19 מועמדים, מתוכם שלושה נחשבים לפייבורטים להתמודד מול הנשיא טראמפ בשנה הבאה: הסנאטורים ברני סנדרס ואליזבת' וורן, וסגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן.

כאמור, דה-בלאסיו השיק את הקמפיין רק בחודש מאי האחרון כאשר רוב המועמדים האחרים עשו זאת חודשים לפניו, דבר שהעניק להם יתרון נוסף, בטח בכל הקשור לתרומות כספיות. הכניסה של ראש העיר הגדולה בארצות הברית לקמפיין הגיעה חרף התנגדותם של היועצים הקרובים ביותר של דה-בלאסיו, והוא הצליח להיכנס לשני עימותים שנערכו בקיץ, אך לא הצליח לקבל את התמיכה הנדרשת כדי להופיע בעימות שנערך בתחילת החודש.

ביקורת רבה הופנתה כלפי דה-בלאסיו מצד תושבי התפוח הגדול, שזעמו על כך שהוא מעביר את זמנו במדינות כגון איווה וניו המפשייר במקום להתמודד עם הבעיות הקיימות בניו יורק. בסקר שנערך בשבוע שעבר בקרב תושבי ניו יורק, רק בן אדם אחד מתוך 389 שהזדהו כדמוקרטים טען שהיה מצביע עבור ראש העיר דה-בלאסיו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE