הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לא היה לו סיכוי להציל את עצמו": גבר עם תסמונת דאון מת לאחר שהושאר ברכב ע"י מטפלו
לפי המשטרה בפלורידה, המטפל צרך סם ונרדם ברכב כאשר המטופל חגור במושב האחורי. שריף המחוז: "בתוך דקות המכונית התחממה לטמפרטורה קיצונית" . המטפל הסיעודי נעצר וצפוי לעמוד לדין בגין הריגה

תושב פלורידה עם תסמונת דאון נפטר לאחר שמטפלו צרך סם בשם קראטום, נרדם ושכח אותו במכונית, כך על פי רשויות החוק במדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לה-פוינט בן ה-35, מת לאחר שמטפלו ישן בתוך הרכב (צילום: מש' לה-פוינט)

 

האירוע הטרגי התרחש בחודש מאי האחרון בעיר סמינול (Seminole), הממוקמת כ-20 מייל (כ-35 ק"מ) מערבית לעיר טמפה. אתמול (שישי) נעצר המטפל, ג'ושוע ראסל בן ה-26, והוא צפוי לעמוד לדין בגין הריגה של אדם עם מוגבלות שכלית, כך על פי משרד השריף של מחוז פינלס.

ראסל עבד כמטפל במוסד שבו גר ג'ון לה-פוינט בן ה-35. שריףך המחוז, בוב גולטרי, לא הסתיר את זעמו כאשר כינס מסיבת עיתונאים כדי להודיע על מעצרו של ראסל: "עלינו להודות באמת הקשה, הבחור המסכן הזה פשוט נצלה ברכב", הוא אמר.

עוד הסביר השריף גולטרי כי באותו יום במאי הטמפרטורה הייתה גבוהה מהרגיל: "החשוד לא השאיר חלון פתוח, ובמצב כזה תוך כ-10 דקות הטמפרטורה בתוך המכונית טיפסה ל-125 מעלות פרנהייט (כ-51 מעלות צלזיוס)", הוא הסביר.

 

ג'ושוע ראסל לאחר מעצרו (צילום: משרד השריף של מחוז סמינול)

 

לה-פוינט לא ידע לתקשר עם הסביבה שלו, ועל כן הוא נזקק לטיפול סיעודי רצוף. לפי הודעת משרד השריף, היכולות הקוגניטיביות של לה-פוינט הייתה בערך כמו של בן שנה.

לפי המשטרה, ללה-פוינט היה תור לרופא ביום שבו מת, וראסל התבקש לקחת אותו בכלי רכב השייך למקום עבודתו. לאחר התור של לה-פוינט, ראסל עבר בביתו כדי לנטול כדור של קראטום, שהינו מעין צמח מרפא שאמור לשכך כאבים. רשויות הבריאות הפדרליות מגדירות את התרופה כסם מסוכן, הדומה לאופיואידים בסכנת ההתמכרות.

 

 

לאחר שצרך את הסם, ראסל חזר למכונית, אך בשלב מסוים הוא חש ברע, ביצע פנייה פרסה ושב לחצר ביתו. הוא נרדם כשהוא שוכב מאחורי ההגה, ובזמן שלה-פוינט עדיין חגור במושב האחורי.

רק כעבור 2-3 שעות, ראסל התעורר כשהוא מלא בזיעה. הוא הסתובב והבחין בלה-פוינט, שישב בצורה נפולה וללא סימני חיים: "לא היה ללה-פוינט סיכוי. לא הייתה לו את היכולת להעיר את ראסל ולא הייתה לו את היכולת להציל את עצמו, בגלל זה הוא היה זקוק לטיפול צמוד", סיכם שריף המחוז.

 

"לא היה לו סיכוי": שריף המחוז, בוב גולטרי (צילום: איי. בי. סי.)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE