הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכה לנהגי קליפורניה: מחירי הדלק צפויים לחצות את רף 4 הדולר כבר בסוף השבוע
שיבושים ותקלות בשרשרת אספקת הנפט הנפט במדינת הזהב הובילו להתייקרות של 5 סנט ביממה האחרונה, וזאת בנוסף להתייקרות של כ-17 סנט בשבוע האחרון. אם לא די בכך, התעשייה גם ככה עוברת טלטלה בעקבות התקיפה במתחמי הנפט הסעודיים

מחירי הדלק בקליפורניה תמיד היו יקרים בהשוואה לשאר מדינות ארצות הברית, אך בשבוע האחרון נרשם זינוק חד וחריג במחיר הממוצע של גלון דלק ברחבי המדינה, ויתכן שכבר במהלך סוף השבוע הקרוב רף ארבעת הדולר ייחצה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

רק בין יום חמישי לשישי נרשמה התייקרות של חמישה סנט במחיר הדלק, כך שבשבוע האחרון מחירו זינק ביותר מ-17 סנט, כך על פי נתונים שפורסמו ע"י חברת AAA. במחוז לוס אנג'לס, הנהגים ישלמו בממוצע 3.97 דולר עבור גלון דלק - עלייה של 7 סנט לעומת יום חמישי ו-18 סנט לעומת יום שישי שעבר.

לפי הדיווחים, מספר תקלות ושיבושים אחרים נרשמו בימים האחרונים במספר בתי זיקוק ברחבי קליפורניה. מעבר לכך, שוק הנפט העולמי נמצא במשבר לאחר התקיפה שאירעה במתקני הנפט בערב הסעודית ב-16 בספטמבר.

"בקליפורניה ישנה 'כלכלת דלק' מאוד ייחודית שדי מנותקת ולא מושפעת ממה שקורה בשאר מדינות ארה"ב", מסביר מייקל בלסקי, בכיר ב-AAA. עוד אמר כי "כשיש בעיות שפוגעות במלאי בקליפורניה, אי אפשר פשוט להעביר נפט ממדינות אחרות כי התקנים כאן שונים", הוא הסביר.

גם באתר GasBuddy.com שעוקב אחר מחירי הדלק צופים כי נהגי קליפורניה ייאלצו בקרוב מאוד, אולי כבר בתחילת השבוע הבא, לשלם יותר מארבעה דולר על גלון דלק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE