הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פשיטות הגירה בשבוע האחרון: גל מעצרים ברחבי ניו יורק
מחצית מהעצורים הם שוהים בלתי חוקיים אשר שוחררו על ידי המשטרה שסירבה לשתף פעולה עם נציגי ICE. האחרונים מכנים התנהלות זאת כ"איום על ביטחון התושבים"

למעלה מ-80 שוהים בלתי חוקיים נעצרו על ידי סוכני ההגירה ברחבי ניו יורק, כל זאת במסגרת מבצע מתמשך במהלך השבוע האחרון.

כמחצית מהם נעצרו בתקופה האחרונה על ידי רשויות החוק בגין עבירות פליליות, אך למרות דרישות נציגי ההגירה להעבירם לידיהם, אותם שוהים בלתי חוקיים שוחררו וכעת כאמור נלכדו על ידי אנשי ICE בפשיטה זו אשר נערכה בין היתר במרכז העיר, לונג איילנד והאדסון ואלי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מעצרים במהלך מבצע שנערך לפני כשנתיים בלונג איילנד. צילום: ICE

כחלק ממדיניות שהוחלטה בעיר מקלט כגון ניו יורק, ראשי המשטרה ובתי המאסר, מסרבים לשתף פעולה עם סוכנות ההגירה אלא אם מדובר בהרשעות ספציפיות שהוגדרו על ידיהם בלבד.

בין המשוחררים על ידי המשטרה אשר נעצרו מאוחר יותר בידי ההגירה, ישנם שוהה בלתי חוקי ממקסיקו המואשם באונס, אחד אחר מהרפובליקה הדומיניקנית המואשם באונס קטינה וכן אחד נוסף ממקסיקו שנעצר בגין הטרדה ציבורית.

 

הנשיא טראמפ מחריף את הטון כנגד גל ההגירה הלא חוקית. צילום: AP

"בשל המדיניות חסרת ההיגיון בעיר ניו יורק, אלפי שוהים בלתי חוקיים שוחררו, כשהם מהווים איום לביטחונם של תושבי העיר, והמגמה הזאת רק מתעצמת", אמר תומס דאקר מבכירי רשויות ההגירה בניו יורק.

הממשל בראשות הנשיא טראמפ הכריז לקראת סוף השבוע כי בכוונתו לאפשר את כניסתם של 18 אלף מבקשי מקלט בלבד במהלך השנה הנוכחית, וזאת כחלק ממאבקו במסתננים שחוצים את הגבול הדרומי של ארצות הברית. אם אכן יצא אל הפועל, זו תהיה הכמות הקטנה ביותר של פליטים שנכנסו לארצות הברית מאז ומעולם.

ככל הנראה, בממשל מקווים כי ההגבלה גם תגרום לאותם עשרות אלפי הפליטים שכבר הגישו בקשה וממתינים במקסיקו לקבלת האישור להרים ידיים ולשוב למדינת המוצא שלהם. למעשה, ההחלטה שהתקבלה היום היא רק חלק משורה של החלטות והכרזות שפורסמו לאחרונה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE