הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"זה מריח לנו כמו אנטישמיות"
בנימין שפר תיכנן מבעוד מועד את ימי ההעדרותו במהלך החג כפי שעשה כל שנה אך דווקא הפעם, מנהלו האישי הבהיר לו כי עליו למלא מסמך מיוחד המוכיח את זיקתו ואדיקותו למסורת היהודית. איגוד העובדים בעיר הגיב למקרה בחריפות ואילו מעסיקיו טענו כי העניין נבע בשל מחסור רציני בכוח אדם בתאריך זה

עובד ברשות התחבורה בניו יורק (MTA), נדרש להוכיח כי הינו יהודי שומר מצוות, זאת לאחר שביקש לצאת לחופשת חג בתשלום לרגל ראש השנה.

בתחילה נמנע מבנימין שפר לקבל את החופשה אשר ביקש ובהמשך מנהלו התנה את אישורה בהגשת מסמך בתוך 5 המוכיח כי שפר אכן מקפיד על מנהגי וקדושת החג.

"זה מריח לנו כמו אנטישמיות ובהחלט אנטי זכויות עובד", הגיב בהצהרתו איגוד העובדים הניו יורקי TWU, "איזה מן גוף מנהל יו"ר ה-MTA, פט פויה?".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בנימין שפר. צילום: איגוד העובדים TWU

שפר, עובד ברכבת התחתית, הגיש את בקשתו לחופשה שלושה שבועות טרם מועדה, כפי שדורשות ההנחיות. יש לציין כי לדברי האיגוד, בשנים הקודמות הוא יצא לחופשה במהלך החגים היהודים ללא כל בעיה.

כשפנה איגוד העובדים למנהלו האישי במטרה לקבל הסבר לעניין, השיב האחרון כי השנה כמות גדולה של עובדים ביקשה לצאת לחופשה ממניעים דתיים ולא היה ניתן לאפשר זאת לכולם עקב מחסור בכוח אדם כתוצאה מכך. לכן, לשיטתו של המנהל, על מנת להיות הוגן בהחלטה למי תאושר החופשה, הוא ביקש מסמכים המוכיחים זיקה משמעותית לחג.

אותו מנהל לא פירט לגבי תוכנו של "מסמך ההוכחה" ששפר נדרש למלא.

 

אילוסטרציה: שאטרסטוק

"אני חש מושפל", אמר שפר והוסיף, "האם עכשיו אני אמור מידי שנה למלא טפסים לגבי אמונתי?".

"אנו מעריכים ומכבדים את דתם ואמונתיהם של כלל עובדינו", הגיב דובר ה-MTA, "בקשה ספציפית זו, הגיעה לאחר שעובדים רבים הודיעו כי יעדרו בתאריך זה ונוצר חשש לשיבוש עבודת התחבורה הציבורית באותו היום. למרות זאת, בזכות התערבותו של מנהלו האישי, אושרה חופשתו של מר שפר. המקרה הנוכחי נבדק על ידי הרשויות הממונות לכך אשר קבעו כי אין כל צורך במסמך כלשהו לטובת יציאה לחופשת החג".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE