הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נהג שנסע במכוון בתוך מרכז קניות הומה אדם יואשם בטרור
על אף העובדה שאיש לא נפגע באירוע שהתרחש לפני כעשרה ימים, רשויות החוק בצפון אילנוי החליטו להחמיר עם הנאשם בשל הנזק שהוסב למקום והפאניקה שנוצרה בקרב הציבור. היום יובא החשוד, תושב מקומי בן 22, לביהמ"ש לאחר שעבר הסתכלות פסיכיאטרית

הנהג שדהר במכוון אל תוך מרכז קניות בשיקגו לפני כעשרה ימים צפוי להיות מואשם בביצוע פעולת טרור, כך על פי הרשויות בצפון אילנוי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גרסיה נעצר לאחר שהתנגש בחנות "פוראבר 21" במרכז הקניות (צילום: טוויטר / AP)

 

כזכור, ב-20 בספטמבר נרשמה בהלה גדולה במרכז הקניות וודפילד בעיר שמבורג - פרבר של העיר שיקגו - לאחר שמכונית ה-SUV החלה לנסוע בפראות בתוך המקום תוך כדי פגיעה בביתנים ובחנויות שהוקמו.

הבוקר (ראשון) פרסמה המשטרה המקומית כי החשוד, חאבייר גרסיה בן ה-22, יואשם בביצוע פעולת טרור, וזאת לאחר שהתקבל אישור משרד התובע של מחוז קוּק. מעבר לאישום החמור הזה, גרסיה יועמד לדין גם בשל השחתת רכוש. בהמשך היום הוא יובא בפני שופט במחוז, שם ישמע לראשונה את כתב האישום המלא.

 

 

"תחת החוק באילנוי, אישום של טרור דרגת X יכול לחול על נאשמים שהסבו נזק העולה על 100 אלף דולר למבנים שבהם חמישה בתי עסק או יותר", אמרה סמלת קרן מק'קראתי ממשטרת שמבורג. חשוב להסביר כי "דרגה X" מתייחסת לפשעים חמורים ביותר, לרבות רצח, חטיפה וטרור.

 

רגעי האימה בתוך מרכז הקניות בפרברי שיקגו (צילום: טוויטר / רויטרס)

 

על אף שיואשם בטרור, במשטרה לא יודעים לומר בוודאות מה הניע את גרסיה להיכנס עם רכבו אל תוך הקניון: "הוא פעל לבדו ולא היה חלק ממזימה גדולה יותר", הבהירו במשטרה.

רק ביום שישי גרסיה הוחזר לחזקת רשויות החוק לאחר שאושפז במוסד שבו עבר הסתכלות פסיכיאטרית. כזכור, מפקד המשטרה המקומית, ביל וולף, אמר זמן קצר לאחר מעצרו של גרסיה כי יתכן שהוא סובל מבעיה נפשית כלשהי, אך בבית החולים הפסיכיאטרי קבעו כי הוא כשיר לעמוד לדין.

 

גרסיה לאחר מעצרו (צילום: משטרת שמבורג / Shutterstock)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE