הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא ראינו, לא שמענו: שנה למועד החלת ה-REAL ID, הציבור מגיב באדישות
סקר חדש חושף שאננות גדולה ברחבי ארה"ב להליך שיכנס לתוקף החל מחודש אוקטובר 2020. קרוב ל-60 אחוזים הצהירו כי מעולם לא שמעו על הדבר ולא פחות מ-40 אינם נושאים אף תעודה מזהה שיכולה לשמש אלטרנטיבה לכרטיס הזיהוי המעודכן

מרבית תושבי ארצות הברית לא עדכנו את תעודת הזהות או רישיון הנהיגה שלהם, על פי תקנות ה-REAL ID, אשר יהפכו לחובה, בדיוק בעוד שנה.

כזכור, החל מחודש אוקטובר 2020, התעודות הנוכחיות לא יוכלו לשמש אתכם בשדה התעופה לטיסות פנימיות (אלא אם לחילופין הצגתם דרכון), וכן בכניסה למוסדות פדרליים, כמו בית משפט, הגירה, ומס הכנסה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תעודת ה-REAL ID בגרסה הקליפורנית. צילום: משרד הרישוי

למרות זאת, סקר חדש מטעם איגוד התיירות האמריקאי, חושף שרוב גדול במדינה מגלה שאננות כלפי ההליך המאוד משמעותי. 57 אחוזים מהנשאלים הצהירו כי כלל אינם מודעים לעניין. 7 מתוך 10 לא בטוחים אם הרשיון שבידם הוא REAL ID ולא פחות מ-40 אחוזים מהנשאלים הצהירו כי אינם נושאים דרכון או כל אמצעי זיהוי אחר אותו יוכלו להציג בעוד שנה.

בחודש אוגוסט האחרון, מנהל הביטחון התעבורתי (TSA) יצא בקמפיין חדש במטרה להעלות את מודעות הציבור לדחיפות הנדרשת בהחלפת רישיונות הנהיגה/תעודות הזהות לכרטיס ה-REAL ID. "זוהי עוד שכבת אבטחה, חשוב שכולם ידעו עליה", אמר תומס קולר, מנהל אבטחת התחבורה ב-TSA.

תקנת ה-REAL ID עברה בקונגרס בשנת 2005 כחלק מהמלצות ועדה שהוקמה במיוחד בעקבות הפיגוע במגדלי התאומים ב-2001. מסקנות הוועדה הובילו להעלאת תקני האבטחה בתעודות הזהות ורישיונות הנהיגה. אלו המבקשים להתעדכן בתעודה החדשה, צריכים להוכיח את מעמד התושבות שלהם בארה"ב על מנת לקבל אותה.

 

שדה התעופה LAX. צילום: פורצ'ן

"זה ישפר משמעותית את האבטחה בתחום התעופה", מבטיח אחד מבכירי ה-TSA. מטרת הקמפיין היא למנוע מבעוד מועד עומסים כבדים במשרדי התחבורה (DMV), שיווצרו מכמות גדולה של אנשים שיחכו לדקה ה-90 כדי להחליף את התעודות.

"אם לא תדאגו לכך בהקדם, תאלצו לעשות זאת בלחץ של הימים האחרונים ולא היינו רוצים שמישהו יקלע למצב של פספוס חופשה כי מנעו ממנו לעלות על המטוס", הסביר קולר.

על מנת לקבל את התעודה החדשה, יש להציג תעודת סושיאל, הוכחת תושבות כמו דרכון אמריקאי או גרין קארד ושני מסמכים המראים שייכות לכתובת המגורים הנוכחית, דוגמת חשבון חשמל, ביטוח, תלוש משכורת, חשבון בנק וכדומה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE