הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ואלו שמות: עשרת אנשי העסקים העשירים ביותר בלוס אנג'לס
אישה אחת בלבד ניצבת בצמרת הטופ 10 של עיר המלאכים לשנת 2019 בדירוג שמיקם את מייסד טסלה בראש הרשימה. הנדבנים היהודים דיויד גפן ואלי ברוד גם כן נמצאים שם

הלוס אנג'לס ביזנס ג'ורנל, פירסם לאחרונה את דירוג 50 האנשים העשירים ביותר בלוס אנג'לס. שמות מפתיעים יותר וכאלו שפחות מעטרים את צמרת העשירייה הראשונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה: שאטרסטוק

במקום הראשון ניצב אילון מאסק מבל אייר, עם שווי של 22.6 מיליארד דולר. אמנם חברת טסלה שבבעלותו של היזם והמשקיע לא חוותה שנה מוצלחת במיוחד אך פרויקט ספייס אקס שיפר את יציבותו הכלכלית כאדם העשיר ביותר בלוס אנג'לס.

 

אילון מאסק. צילום: שאטר סטוק

שני לו הוא בעליו החדש של עיתון הלוס אנג'לס טיימס, הרופא שהפך תרופה לסרטן לאימפריית המיליונים, פטריק סון שיונג. רכישת העיתון אמנם קיזזה כ-12 אחוז מהונו אך למרות זאת הוא נותר עשיר מאוד עם הון של 19.1 מיליארד דולר.

 

עשיר, צעיר וטוב לו. שון פארקר. צילום: הביזנס אינסיידר

שון פארקר, יזם האינטרנט בן ה-39 שייסד את נאפסטר ומשקיע עד היום בפייסבוק ובפלטפורמות רשתות חברתיות נוספות, הוא כנראה העשיר ביותר בלוס אנג'לס מתחת לגיל 40 כשבחזקתו הון של 13.2 מיליארד דולר. יוזמות פילנטרופיות רבות בהן היה שותף בשנים האחרונות, לא פגעו משמעותית בחשבון הבנק שלו.

איש העסקים והנדבן היהודי, דיויד גפן, מייסד גפן רקורדס, רכש לאחרונה נכס בברלי הילס בשווי 30 מיליון דולר. סכום זה הוא סוג של דמי כיס עבורו, בהתחשב בעובדה שבשנת 2019 הוא עומד על הון של לא פחות מ-9.2 מיליארד דולר.

את החמישייה הראשונה סוגר ג'ון טו, מי שהגשים את החלום האמריקאי כמהגר סיני חסר כל שהחל את דרכו בשנת 1972 כעובד במסעדה אסייתית של דודו, הוא כיום מייסד חברת קינגסטון טכנולוגיה, שהיא הגוף המוביל והגדול בעולם בייצור זיכרונות למחשבים. בלוס אנג'לס הוא נחשב לנדבן ידוע שתרם לא מעט למוסדות בעיר, כל זאת בזכות הונו שעומד על כ-8.8 מיליארד דולר.

 

איש העסקים היהודי, דיויד גפן. צילום: פורבס

אלי ברוד, יהודי נוסף והמבוגר מבין חבורת העשירייה הראשונה, חגג ביוני האחרון יום הולדת 86. איש העסקים יליד ניו יורק, שצבר את הונו בעולם הביטוח, הוא גם כן פילנטרופ ידוע שתרם למוסדות רבים בלוס אנג'לס כמו התזמורת הפילנטרופית ולמטרות רפואיות ואקדמיה. שוויו מוערך כיום ב-7.4 מיליארד דולר.

6.8 מיליארד דולר, זה סך הונם של בני הזוג סטוארט ולינדה רזניק, בעלי מותג מי פיג'י, משקאות הבריאות POM, וחברת הפרחים טלפלורה. השנה הם גם רכשו זכויות על זן לימון יחודי שגדל בקליפורניה.

האישה היחידה בעשירייה הראשונה היא תמרה גוסטבסון, בתו של מייסד ענקית המחסנים, פאבליק סטורג'. שווי מניותיה בחברה זינק כב-40 אחוזים בתקופה אחרונה, מה שהיקנה לה הון של 6.6 מיליארד דולר.

 

האישה היחידה ברשימה: תמרה גוסטבסון. צילום: פורבס

סטיבן אודבר האזי, יליד הונגריה וכיום תושב בברלי הילס, הוא איש עסקים שצבר את הונו שעומד על 6 מיליארד דולר בזכות חברת השכרות המטוסים AIR LEASE CORPORATION שבבעלותו. אחוזתו בה הוא מתגורר, ה-"ווילה פירנצה", עומדת למכירה בשוק הנדל"ן במחיר של 165 מיליון דולר.

ואם בנכסים עסיקנן, איל הנדל"ן ריק קרוסו, מתגורר בברנטווד, והוא גם שעומד מאחורי תיכנון מרכזי הקניות היוקרתיים בלוס אנג'לס כמו הגרוב הסמוך לווסט הוליווד והאמריקנה בגלנדל. תודות לכך הוא סוגר את רשימת הטופ 10 עם הון של 5.7 מיליארד דולר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE