הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"חרג מהנהלים": שוטר הושעה מתפקידו לאחר שהזעיק את רשויות ההגירה כדי שיעצרו מהגר לא-חוקי
תאונת דרכים שבה היה מעורב המהגר הובילה לבדיקת רישיונות ולגילוי כי קיים צו מעצר שהוצא נגדו ע"י ICE. על אף שמפקד המשטרה הורה שלא לשמש כגוף אכיפה של ארגון ההגירה, השוטר עיכב את המהגר עד להגעת נציג הרשות שעצר אותו. "זו הפעם הראשונה שאחד משוטרינו חורג מההנחיות שניתנו, והוא ייענש על כך", אמר מפקד המשטרה

המשטרה במחוז פיירפקס שבווירג'יניה החליטה להשעות שוטר שעיכב נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים כדי להזעיק את רשות ההגירה ואכיפת המכס (ICE).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

האירוע התרחש במהלך סוף השבוע האחרון במחוז, שנמצא מדרום לעיר וושינגטון די. סי.. הנהג היה מעורב בתאונת דרכים, וכאשר השוטר הגיע לזירה הוא ביקש לקבל ממנו תעודה מזהה. היות שלא החזיק ברישיון נהיגה של וירג'יניה, השוטר החליט לבצע בדיקה באמצעות מאגר משרד הרישוי.

במהלך הבדיקה הוא גילה כי הנהג היה אמור להגיע לשימוע לפני זימון, אך לא הופיע במועד שתוכנן. כתוצאה מכך, ב-ICE הוציאו צו מעצר נגד אותו נהג, ששמו לא פורסם. 

לאחר שהשוטר אימת את פרטי צו המעצר, הוא יצר קשר באופן אישי עם סוכן רשויות ההגירה שאחראי על תיקו של הנהג, וזה הגיע לזירת התאונה כדי לעצור אותו. הנהג קיבל דו"ח על נהיגה ללא רישיון, אך השוטר המשיך לעכב אותו גם לאחר קבלת הדו"ח ועד הגעת הסוכן מטעם ICE.

 

אדווין רוסלר, מפקד המשטרה במחוז פיירפקס (צילום: AP)

 

כאמור, השוטר הושעה מתפקידו מכיוון שחרג מהנהלים של המשטרה, שהורתה לא לסייע באכיפת חוקי ההגירה. מפקד המשטרה, אדווין רוסלר, סיפר ל"וושינגטון פוסט" על התקרית: "זהו אירוע מאוד מצער כי השוטר היה מבולבל. אנחנו מספקים הכשרה בנושא לכל השוטרים, וזו הפעם הראשונה שאחד משוטרינו חורג מההנחיות שניתנו, והוא ייענש על כך", הוא אמר.

בהודעה רשמית של המשטרה מסר רוסלר כי "שוטר שלנו הפר את המדיניות, שאינה חדשה, והוא עשה דבר שלא מתקבל על הדעת: הוא מנע ממישהו את חירותו. אנחנו חיים באחד המחוזות הכי מגוונים מבחינה אתנית ואף אחד שחי פה לא צריך לחשוש שהמשטרה משמשת ככוח אזרחי של ICE. התקרית פוגעת במעמד שלנו בקהילה וחותרת תחת המדיניות שלנו", הוא אמר.

ברשות ההגירה ואכיפת המכס סירבו להגיב על השעיית השוטר, אך מסרו כי הנהג שנעצר שוחרר כעבור 3 שעות לאחר שהותקן אזיק אלקטרוני על רגלו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE