הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שנתיים לאחר אירוע הירי הקטלני בתולדות ארה"ב: מלון MGM הסכים לפצות את משפחות ההרוגים ב-800 מיליון דולר
רק שלשום ציינו תושבי לאס וגאס שנתיים לאירוע ששינה את העיר, ואולי את ארצות הברית כולה. לא כל המשפחות שותפות לתביעה, ולכן יתכן שהסכום יקטן ל-735 מיליון דולר. עורך דין המייצג את המשפחות: "אין שום דבר בעולם שיחזיר לחיים את אלה שנרצחו, אבל ההסכם יספק פיצוי הוגן לאלפי קרובי המשפחה של הקורבנות"

משפחות שאיבדו את יקיריהן בטבח בסטריפ של לאס וגאס צפויים לקבל סכום שנע בין 735 מיליון דולר ל-800 מיליון דולר במסגרת הצעת פשרה בתביעה משותפת שהוגשה כנגד MGM Resorts, הבעלים של מלון "מנדליי ביי" ממנו בוצע הירי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עוברי אורח מביטים בחלון השבור בחדרו של היורה, ממנו טבח במאות מבלים בפסטיבל מוסיקה (צילום: רויטרס)

 

בהודעה שנמסרה הבוקר (חמישי) מ-MGM וממשרד עורכי הדין Eglet Adams (שמייצג את הקורבנות) הוסבר כי הסכום הסופי ייקבע לפי כמות התובעים, שכן חלק מ-58 משפחות הנרצחים ומאות הפצועים טרם החליטו האם להשתתף בתביעה.

"המטרה שלנו תמיד הייתה לסיים את הפרשה כדי שהמשפחות והקהילה כולה יוכלו להתקדם בתהליך האבל. הסיכום שאליו הגענו עם עורכי דינם של התובעים הוא צעד גדול בכיוון הזה, דבר שקיווינו לעשות כבר תקופה ארוכה", אמר ג'ים מורן, מנכ"ל ויו"ר MGM Resorts. עוד הסביר כי "תמיד אמרנו שמשפט ממושך לא משרת את האינטרסים של אף אחד, ואנחנו מקווים שהסיכום ימנע מצב כזה".

רוברט איגלט, עורך הדין הראשי בתביעה, כינה את הסיכום על הצעת הפשרה כ"נקודת ציון משמעותית בתהליך השיקום" בעקבות אירוע הירי הקשה, שרק שלשום צויינו שנתיים מאז שהתרחש: "אין שום דבר בעולם שיחזיר לחיים את אלה שנרצחו, ואין שום דבר שיבטל את הזוועות שהתרחשו באותו היום. אבל ההסכם יספק פיצוי הוגן לאלפי קרובי המשפחה של הקורבנות", הוא אמר.

 

מלון ה"מנדליי ביי" בימים שלאחר אירוע הירי הקטלני (צילום: Getty Images)

 

כזכור, בערב יום ראשון, ה-1 באוקטובר 2017, בזמן שאלפים בילו בפסטיבל המוסיקה "Route 91 Harvest", תושב נבדה בשנות ה-60 לחייו פתח באש בעזרת עשרות כלי נשק שהצליח להכניס לחדרו בקומה ה-32 של מלון מנדליי ביי, שממנו השקיף על כל הפסטיבל.

במשך יותר מעשר דקות הוא ירה ללא הפרעה כ-1,100 כדורים אל תוך ההמון. רק בהמשך התבררו ממדי האסון: 58 בני אדם נהרגו ו-422 נוספים נפצעו. המשטרה בלאס וגאס התקשתה לאתר את מקור הירי, ורק כעבור שעה הם פרצו לחדרו של היורה, שהתאבד בירייה קודם לכן. בשל מותו של היורה, החוקרים לא הצליחו לייחס מניע לרצח ההמוני, שכאמור נחשב לאירוע הירי הקטלני במדינה שידעה לא מעט אירועים כאלה.

בהודעתו הבוקר ביקש איגלט לציין לטובה את MGM Resorts: "זוהי חברה שנחשבת לשותפה פעילה בקהילה המקומית בלאס וגאס, וסיכום זה מראה את זה. אנו סבורים שפיצוי כספי זה הוא התוצאה הטובה ביותר שיכולנו לבקש בנסיבות הטרגיות הללו", הוא סיכם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE