הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניצל מהגרדום: משפט חוזר לאסיר יהודי שנידון להוצאה להורג בעקבות חשיפת מניעים אנטישמיים
"צריך להוריד יהודים באמצעות עונש מוות": כך התבטא מי שגזר את דינו של רנדי הלפרין, חבר כנופיה בטקסס שהרגה שוטר במהלך שוד לאחר שנמלטה מהכלא. במספר ראיונות נתגלתה תפיסת עולמו הגזענית של הפוסק וכעת הוחלט על משפט חוזר

צריך להוריד יהודים באמצעות עונש מוות: כך התבטא מי שגזר את דינו של רנדי הלפרין, חבר כנופיה שהרגה שוטר במהלך שוד לאחר שנמלטה מהכלא. במספר ראיונות נתגלתה תפיסת עולמו הגזענית של הפוסק וכעת הוחלט על משפט חוזר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רנדי הלפרין. צילום: AP

בית הדין לערעורים בטקסס הורה לעצור את הוצאתו להורג של אסיר יהודי, ימים ספורים לפני שהיא הייתה אמורה להתבצע, זאת בעקבות טענתו כי השופט התנכל לו ממניעים גזעניים אנטישמיים.

רנדי איתן הלפרין בן ה-42, היה חלק מכנופיית "טקסס 7" שנמלטה מבית הסוהר ג'ון קונלי בקנדי טקסס, במהלך חודש דצמבר בשנת 2000. הלפרין, בן 23 בעת האירוע, היה כלוא במקום לאחר שנשלח ל-30 שנות מאסר בעקבות פגיעה בילד.

הוא ועוד שישה אסירים ברחו מהכלא, ובמהלך שוד אותו ביצעו ,נורה למוות שוטר שהוזעק למקום. אחד מהם התאבד עוד בזמן האירוע והשאר נידונו לעונש מוות באמצעות זריקה קטלנית.

במרוצת השנים, ארבעה מהם כבר הוצאו להורג. הלפרין טען כל העת להגנתו כי לא היה זה שלחץ על ההדק אך למרות הורשע ברצח, שכן לפי החוק בטקסס ניתן להאשים אדם באחריות לביצוע עבירה של אחר, אם הוא היה מעורב בתקרית.

לאחר גזר הדין, ערער הלפרין בטענה שהשופט, ויקרס קנינגהאם, אשר פסק בעניינו, הגדיר אותו בראיונות לאחר המשפט בצירוף כינויי גנאי ונאצות לעובדת היותו יהודי. השופט אף אמר באחד הראיונות כי יתנה את זכות ילדיו של הלפרין לירושה, רק אם ינשאו לנוצרי לבן סטרייט. 

 

השופט האנטישמי, ויקרס קנינגהאם. צילום: AP

בתגובה לכך אמר עורך דינו של הלפרין, כי "משפט הוגן דורש שופט הוגן וניכר שלא כך היה הדבר בזמן שגורלו של מרשי עומד על הפרק".

"אנו מודים מעומק הלב לרשויות המשפט על כך שנתנו הזדמנות נוספת למר הלפרין למשפט צדק ללא אפליה על בסיס מוצאו", הוסיף עורך הדין.

צוות ההגנה המשפטי של הלפרין הודיע לאחרונה כי הוא לומד את המקרה, זאת לאחר התבטאויותיו של השופט קנינגהאם במהלכן הצהיר כי אינו אוהב בעלי גזע ודת שונים משלו ו"צריך להוריד באמצעות עונש מוות שחורים, לטינים ויהודים".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE