הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה בארה"ב: "קופי שופ" נפתח בווסט הוליווד
השבוע נפתח בית העסק הראשון בארצות הברית שמטרתו לאפשר עישון של מריחואנה. מנהלת המקום: "רוצים להסיר את הסטיגמה שקיימת"; הכניסה תותר לבני 21 ומעלה ולא יתאפשר לעשן סיגריות במקום על אף שהותקנה מערכת לניקוי האוויר

אחרי ש-34 מדינות בארה"ב התירו את השימוש במריחואנה לצרכים רפואיים ו-11 נוספות איפשרו את השימוש לצרכי פנאי, בשבוע שעבר נרשמה היסטוריה כאשר ה"קופי שופ" הראשון במדינה נפתח.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הקופי שופ הראשון בארצות הברית (צילום: איי. בי. סי. 7)

 

ביום שלישי האחרון נפתח "Lowell Cafe" בווסט הוליווד, ומנהלת המקום סבורה כי מדובר בצעד הבא בתהליך הנורמליזציה של מריחואנה: "המטרה שלנו היא ליצור תודעה למריחואנה כפי שקיימת לאלכוהול. כמו שקורה כאשר יוצאים למסעדה ואוצר יין מסייע להתאים את המשקה למנה. אנחנו רוצים לעשות את אותו הדבר עם מריחואנה ובכך להסיר את הסטיגמה שקיימת", הסבירה לילי אסטניסלאס.

כ-800 מועמדים ניסו להתקבל כמלצרים בבית הקפה החדש, אולם רק בודדים זכו במשרה. לפי הנהלת המקום, הם נבחרו לפי המומחיות שלהם למריחואנה כדי שיוכלו לסייע ללקחות לבחור את זן המריחואנה המתאים ביותר.

בבית הקפה ביקשו להדגיש כי לא יכניסו מריחואנה למנות האוכל והשתייה עצמן, אך כן יתאפשר לעשן ג'וינטים של מריחואנה ללא הפרעה. "ניתן יהיה לשבת בפנים או בחוץ, ובשני המקומות יש מערכת שמנקה את האוויר אז לא תהיה עננה של עשן", הסבירה המנהלת אסטניסלאס.

 

הכניסה מותרת לבני 21 ומעלה (צילום: סי. אן. אן.)

 

היות שמדובר בעסק ראשון מסוגו, רשויות החוק בלוס אנג'לס קבעו מספר חוקים חשובים: ראשית כל, בית הקפה יוכל להיסגר בכל שעה שההנהלה תרצה, אך מכירת המריחואנה תוכל להתקיים רק בין השעות 10:00 בבוקר ל-10:00 בלילה.

מעבר לכך, הכניסה תותר רק לבני 21 ומעלה (בדומה לחוקי המריחואנה הקיימים בקליפורניה). לקוחות שמעוניינים להביא מריחואנה משלהם אל בית הקפה מוזמנים לעשות זאת, אך הם יידרשו לשלם כ-20 דולר. בנוסף, עישון של סיגריות לא יתאפשר במקום, כמו גם מריחואנה ממכשירי אידוי.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE