הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"תקיפה אקראית ואכזרית": 4 חסרי בית בניו יורק הוכו למוות בזמן שישנו
במשטרת ניו יורק הצליחו לעצור את החשוד במעשה, שגם הספיק לפצוע גבר חמישי, אך החוקרים לא מצליחים לייחס מניע למעשיו. אמו של החשוד: "זרקתי אותו מהבית לאחר שהיכה אותי"; בכיר במשטרה: "נחקור את האירוע באופן יסודי"

רשויות החוק בניו יורק ממשיכות לחקור את התקיפה הקטלנית של ארבעה חסרי בית ברחובות העיר, ואמש (ראשון) הודיעה המשטרה המקומית על כך שעצרה חשוד במעשה: צעיר שהינו חסר בית בעצמו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זירת האירוע בצ'יינהטאון במהלך סוף השבוע (צילום: AP)

 

התקיפה הקשה אירעה בלילה שבין שישי לשבת באזור שכונת צ'יינהטאון בעיר. על פי המשטרה, החשוד - רנדי סנטוס בן ה-24 - היכה 5 חסרי בית בראשם באמצעות מוט ברזל. מותם של ארבעה מתוכם נקבע כבר בזירת האירוע, ואילו חסר הבית החמישי מאושפז במצב קשה בבית החולים.

כאמור, אתמול המשטרה הודיעה על מעצרו של סנטוס, שנגדו יוגש כתב אישום עם 4 סעיפים של רצח, סעיף נוסף של ניסיון לרצח וסעיף של החזקת סמים (בחיפוש בבגדיו נמצאה כמות גדולה של מריחואנה). סנטוס מוכר למשטרה, שכן הוא נעצר בעבר שש פעמים בגין שלל עבירות זוטרות.

 

סנטוס מועבר לבית המשפט, שם נדחתה בקשתו להשתחרר בערבות (צילום: AP)

 

כבר אמש הובא סנטוס בפני בית המשפט בניו יורק, שם השופט קבע כי הוא ישאר במעצר ללא האפשרות להשתחרר בערבות. על פי ג'סטין הנרי, דובר משרד התובע המחוזי בניו יורק, סנטוס ישוב לביהמ"ש ביום שישי הקרוב לשימוע הראשוני בעניינו.

בתוך כך, חקירת המשטרה מתמקדת כעת בניסיון לייחס מניע לתקיפה האכזרית. כל ארבעת ההרוגים הם גברים, ואחד מהם היה בן 83. לא ברור אם היית ההיכרות מוקדמת בין סנטוס לבין הקורבנות, אך במשטרה יודעים לומר כי הם הוכו בזמן שישנו ברחוב.

"אנחנו נחקור את האירוע באופן יסודי, אבל בשלב זה נראה כי מדובר בתקיפה אקראית לחלוטין", אמר מייקל בלדסנו, סגן מפקד משטרת ניו יורק. עוד הסביר בלדסנו כי כל התקיפות אירעו ברדיוס של כמה בלוקים אחד מהשני, ובשלב מסוים עדי ראייה החלו להתקשר למוקד החירום המשטרתי כדי לדווח.

 

4 נהרגו ואדם נוסף נפגע באורח קשה (צילום: AP)

 

פיורליזה רודריגרז, אמו של החשוד, סיפרה בראיון לעיתון המקומי "ניו יורק דיילי ניוז" שהיא נאלצה לזרוק את בנה מהבית לאחר שהוא השתמש בסמים, תקף אותה ואת אביה ואף גנב מהמשפחה: "בחיים לא חשבתי שהוא יהרוג מישהו, אבל פחדתי ממנו כי הוא נתן לי אגרוף. זה היה הרגע שבו אמרתי לו לצאת מהבית", היא הסבירה.

בשנים האחרונות, כמות ההומלסים בניו יורק טיפסה לשיאים חדשים. גם תקיפות של חסרי בית נמצאות בעלייה, ובחמש השנים האחרונות נרצחו בממוצע 7 הומלסים בכל שנה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE