הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוד סיבה טובה: מדוע חשוב להקפיד על שגרת שינה מסודרת בקרב ילדים?
מחקר חדש מצא קשר בין שגרת השינה של ילדים קטנים לבין מצב בריאותם ומסת הגוף שלהם כשהפכו לבני נוער

הקפדה על שנת שינה קבוע ועל הרגלי שינה טובים בקרב ילדים קטנים עשויה להבטיח שהם יהיו בריאים יותר כשהם יגיעו לשנות העשרה של חייהם. כך עולה ממחקר שנערך לאחרונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




החוקרים מצאו קשר בין שגרת השינה של ילדים קטנים לבין דפוסי השינה ומסת הגוף שלהם כבני נוער. ילדים שלא התרגלו לשגרת שינה בגיל תשע ישנו פחות והיו בעלי מסת גוף גבוהה יותר כשהם הגיעו לגיל 15. זאת, בהשוואה לילדים שהתרגלו לשנת שינה קבועה בגיל צעיר.

שיטות חינוך שונות בילדות משפיעות על הבריאות הגופנית ועל מסת הגוף בשנות העשרה של הילדים. בהמשך לכך, שגרת חיים נכונה בילדות חיונית לשם שמירה על בריאותו העתידית של הילד. כך לדברי החוקרים. עוד הוסיפו החוקרים, כי הם חושבים שהשינה משפיעה הן הבריאות הפיסית והן על הבריאות הנפשית ועל היכולת ללמוד.

על פי האקדמיה האמריקנית לרפואת השינה, על מנת לקדם בריאות אופטימלית, על תינוקות בגילאי ארבעה עד 12 חודשים צריכים לישון 12 עד 16 שעות בכל 24 שעות, כולל שינה במהלך היום, על בסיס קבוע. ילדים בגיל שנה עד שנתיים צריכים לישון 11 עד 14 שעות בכל יממה, כולל תמונות במהלך היום, על בסיס קבוע, על מנת לקדם בריאות אופטימלית.





עוד על פי האקדמיה לשינה, על מנת לקדם בריאות טובה, ילדים בגילאי 3 עד 5 צריכים לישון בין 10 ל-13 שעות בכל 24 שעות, כולל תנומות, על בסיס קבוע; ילדים בגילאי 6 עד 12 צריכים לישון בין 9 ל-12 שעות בכל 24 שעות, כולל תנומות, על בסיס קבוע; וילדים בגילאי 13 עד 18 צריכים לישון בין 8 ל-10 שעות בכל 24 שעות, כולל תנומות, על בסיס קבוע.

לדברי החוקרים, הקניית מסגרת הזמן ושגרת החיים לשם קבלת כמות השינה המתאימה היא חשובה ביותר. משך השינה אמור להיות מספיק לשם ההתפתחות התקינה של הילדים ובני הנוער.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE