הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביקורת על אבטחת נמלי התעופה לאחר ששני נוסעים חדרו לשטח אסור בשני מקרים נפרדים
שתי התקריות החמורות אירעו בשני נמלי התעופה המרכזיים של פלורידה, מיאמי ואורלנדו. בתקרית הראשונה, נוסעת ללא תעודה מזהה עלתה על טיסה לאטנלטה, דבר שהתגלה במקריות ע"י הנוסע שבמושבו היא ישבה. בתקרית השניה במיאמי, נוסע רץ לעבר המטוס והורד ממנו בכוח

רשויות החוק בפלורידה עורכות בחינה מחדש של הנהלים והאכיפה בשדות התעופה ברחבי המדינה, וזאת לאחר שבשני אירועים נפרדים שהתרחשו בהפרש של יומיים, נוסעים הצליחו לעלות על טיסות מסחריות על אף שלא החזיקו בכרטיסים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אזור האבטחה בנמה"ת אורלנדו. הרשויות מנסות להבין כיצד הנוסעת עברה במקום ללא כרטיס וללא תעודה מזהה (צילום: AP)

 

האירוע הראשון התרחש בבוקר יום שבת בנמל התעופה הסואן באורלנדו, שם אישה עלתה על טיסת דלתא לאטלנטה. ניתן להבין את חומרת התקרית מכך שלא רק שהיא לא החזיקה בכרטיס לטיסה, היא אף הצליחה לעבור את אזור הביטחון על אף שהיא לא נשאה עמה תעודה מזהה.

רק כאשר היא התיישבה במושב שבו נוסע אחר היה אמור לשבת, עובדי דלתא התערבו בעניין והזעיקו את המשטרה. עוד קודם לכן ביקשו מהאישה להראות את הבורדינג פס שלה, אך היא טענה שזרקה את המסמך לפח עם כניסתה למטוס. 

לאחר שלא הצליחה להוכיח את זהותה, המשטרה הוזעקה לשער והורידה את הנוסעת מהמטוס. בשלב זה, במשטרה החליטו לשחררה מכיוון שהם לא הצליחו להוכיח שהיא עברה על אף חוק. במנהל הביטחון בתעבורה (TSA) אישרו כי הנוסעת "עברה" בנקודת הבידוק, אך לא ידוע כיצד היא הצליחה לעבור במקום ללא תעודה מזהה. בשל חומרת האירוע, ב-FBI הצטרפו לחקירה.

בשל התקרית, כל הנוסעים הורדו מהמטוס ונאלצו לעבור בדיקה ביטחונית חוזרת, דבר שגרם לעיכוב של קרוב לשלוש שעות. בדלתא התנצלו על האירוע והבטיחו לשתף פעולה עם החקירה כדי לנסות ולהבין כיצד הנוסעת הצליחה לעלות על המטוס.

 

התקרית שאירעה הבוקר במיאמי כפי שתועדה ע"י הנוסעים (צילום: AriTeman@)

 

בתוך כך, הבוקר (שני) נרשמה תקרית דומה, הפעם בנמל התעופה הבינלאומי של מיאמי. על פי הודעה שנמסרה מחברת התעופה אמריקן איירליינס, במהלך תהליך העלאת הנוסעים על טיסת 1060 לניוארק, נוסע החליט לעקוף את התור ולפרוץ אל המטוס באמצעות גשר העלייה למטוס.

לא ברור מה הוביל את הנוסע לפעול כך, אך משטרת נמל התעופה הוזעקה אל השער ועצרה את האיש. עוד לפני כן, הוא הספיק לעלות על המטוס ולגרום לבהלה כאשר צעק, "המטוס הזה שלי". בעקבות האירוע, הוחלט לפנות את המטוס כדי שיעבור סריקה יסודית, והנוסעים נאלצו לעבור בדיקה ביטחונית חוזרת בדומה לאירוע שהתרחש באורלנדו בבוקר יום שבת.

בשעה 10:17 (שעון מקומי) הטיסה המריאה לכיוון צפון ניו ג'רזי, שלוש וחצי שעות לאחר המועד המתוכנן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE