הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
״כל בוקר אני מודה על כך לאלוהים״: פאר טסי בהופעה ראשונה בלוס אנג׳לס
הזמר פאר טסי, מגיע ללוס אנג'לס להופעה ב-24 באוקטובר במסגרת סיבוב הההופעות שלו בארה"ב. תפסנו אותו לראיון טרנסאטלנטי בו הוא סיפר כיצד התחיל לשיר כילד בבית הכנסת, המשיך לקריוקי בר עד שהפך לזמר מפורסם, זוכה פסטיבל הזמר והפזמון לשנת 2013

לפני ההופעה האחרונה שלו בניו יורק, קיבל פאר טסי, 35, טלפון מאחד החברים שלו שהגיע לניו יורק ונתקל בתמונה ענקית שלו ברחוב, פרסומת לקראת הופעתו במדיסון סקוור גארדן. "אני לא מאמין אחי" קרא החבר בהתרגשות "פאר טסי מופיע בניו יורק".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

טסי, צוחק כשהוא מספר את הסיפור. "זה היה חבר ילדות שלי שלא ראיתי המון זמן, יש לנו בחברה' סתלבט כזה, הנה פאר שהם מכירים כל החיים הפך לזמר מפורסם. אני לא לוקח את זה כמובן מאליו. זה היה הזוי. זה באמת, כל הקטע של ארה"ב, אני נשבע לך שזה מעבר לחלומות שלי. כל בוקר אני מתעורר ומודה לאלוהים".

זה באמת מרגש שיש קהל שמכיר ואוהב אותך בחו"ל

"זה מדהים, זה מעבר לחלומות שחלמתי להיות זמר מצליח. חלמתי כמובן להופיע בארץ ולהצליח, אבל להופיע בחו"ל היה משהו שמעבר לחלומות. כשאני מגיע לאירועים והופעות בחו"ל, בעיקר באירופה במדינות כמו צרפת ובלגיה, מרגש אותי לראות בקהל לא רק ישראלים ויהודים, אלא גם כאלו שבכלל אין להם קשר לישראל. גם לפני כשנתיים וקצת כשהופעתי בניו יורק מאוד חימם לי את הלב לראות את הקהל שהגיע להופעה, יהודים, ישראלים וגם לא יהודים".

אז איך הם באמת שמעו עליך?

"אני חושב שבנקודה מסויימת כשהוצאתי את האלבום השני, "דרך השלום" הוא חשף אותי לקהל שהוא מעבר לקהל הישראלי והיהודי. האינטרנט, היוטיוב והמדיה החברתית חשפו אותי לקהלים מטורפים. לפעמים גם מגיעים לארץ תיירים ומחפשים לראות אם יש הופעה שלי. בשנה שעברה הייתי בתערוכת מכוניות בגרמניה וכשהגעתי לאחת התערוכות הכי נחשבות בעולם, רציתי להיכנס לאחד הרכבים שם. הדיילת זיהתה אותי ניגשה אלי, סיפרה שהיא עוקבת אחרי באינסטגרם ואוהבת את השירים שלי. היא הוציאה את הטלפון שלה והראתה לי את השירים שלי ביוטיוב ואז הזמינה אותי להיכנס לרכב. היא היתה איטלקיה שגדלה בארץ ערבית ואין לה שום קשר לישראל".

כשאתה מופיע בחו"ל, האם התגובות של הקהל הן כמו התגובות של הקהל בארץ?

"אפשר להגיד שכן אבל יותר מלאות בגעגועים, לא רק אלי אלא למדינה. זו ההרגשה המיוחדת שכל זמר ישראלי מקבל כשהוא מופיע בחו"ל".

טסי נולד למשפחה תימנית בפרדס חנה. כבר בילדותו הוא גילה כישרון שירה ובגיל שש נהג לשיר בבית הכנסת התימני אליו הלך עם אביו. בזמן שירותו הצבאי, הוא שירת כלוחם בחטיבת כפיר. במהלך השירות, הוא אף הופיע בתחרות הזמיר של השרון. לאחר שיחרורו הוא התחיל לעבוד כחבר בלהקת הבידור של רשת מלונות פתאל בים המלח. שנה לאחר שנה כשמנכ"ל הקשת שהבחין בכישרון הענק של הצעיר הוא החליט לתת לו מופע יחיד וטסי הפך לזמר הבית של רשת המלונות.

 

 

לאחר שהשתפשף כזמר, החליט טסי לעזוב את שטח המלונות ולעבוד על אלבום הבכורה שלו. מאותו הרגע, הקריירה שלו נסקה. ב-2009 יצא הסינגל הראשון שלו "אהבת אמת" שכתב והלחין שמוליק אלבוחר ולאחריו הגיעה סדרת להיטים גדולים כמו "סיכוי נוסף", "עושה אותי משוגע" (דואט עם אלון דה לוקו), "סליחה", "הכל יכול" ועוד. ב-2013 הוא זכה במקום הראשון בפסטיבל הזמר והפזמון של רשות השידור עם השיר "תחזרי" שנכתב לזיכרה של תאיר ראדה.

שנה לאחר מכן, הוא הוציא את הסינגל "דרך השלום" (על שם רחוב דרך השלום בתל אביב) שהפך ללהיט ענק והיה לשיר המושמע ביותר ברדיו במשך חמישה שבועות ברציפות, עם למעלה מ-37 מיליון צפיות ביוטיוב.

עם כזה פרסום, מה הפלא שזמרים ידועים רבים בארץ שמחו לשתף אתו פעולה ולהקליט אתו דואטים, מאביהו מדינה ועדן בן זקן. אייל גולן אף שיתף אותו במופעים שלו וטסי כתב והלחין את השירים "השמים הם הגבול ושקרים שנכללו באלבומו של איילן גולן "בסוף כל יום".

האם אתה זוכר את הפעם הראשונה שהופעת בתור זמר?

"בוודאי. זה היה בבר בגן שמואל ליד הבית שלי, היה ערב קריוקי וכל אחד שרצה לשיר, עלה על במה קטנה ושר. אני זוכר שכולי רעדתי וקיבלתי תגובות מדהימות וזו היתה נקודת ציון בחיי בה אמרתי לעצמי אני לא אוותר ואגשים את החלום שלי".

במשך הקריירה שלך הקלטת דואטים רבים, עם מי עוד היית רוצה להקליט דואט?

"באלבום האחרון שלי שיתפתי פעולה עם זמרים ותיקים, זמרים צעירים וכאלו שעדיין לא נחשפו בכלל לקהל. כשהייתי זמר צעיר חלמתי להקליט דואט עם זמר ותיק וידעתי שאם יום אחד אוכל להגשים למישהו חלום, אז אני אעשה את זה ובאמת עשיתי את זה. מי שעוד הייתי שמח להקליט אתו דואט הם שלמה ארצי, עידן רייכל וישי ריבו".

המשפחה שלך עודדה את הרצון שלך להפוך לזמר או שהיו חששות בתחילה?

"כל אבא ואמא דואגים לילדים שלו וכך גם אני לילדי, כמו שאני רוצה שהם יהיו מסודרים. להיות זמר זה לא שגרתי. ההורים שלי בתחילה היו מודאגים אבל גם מאוד תמכו בי רק ביקשו  שאשמור על עצמי. היום כשיש לי הופעות, הם תמיד נמצאים בשורה הראשונה".

 

 

לא מזמן ציינו את ערב ראש השנה, איפה חגגת?

"אנחנו עושים את ראש השנה כמו כל שנה עם המשפחה המורחבת אצל ההורים שלי בבית. יש לי שבעה אחים ויש נכדים, אז זו משפחה מאוד גדולה".

ובטח יש הרבה שירים מסביב לשולחן, מי מככב שם בתור הזמר?

"תתפלאי לשמוע שאני לא הזמר בבית אלא אחי ברק שיש לו ביטחון הרבה יותר גדול ממני ובסוף הארוחה הוא מתחיל לשיר עד אור הבוקר, לפעמים אנחנו משאירים אותו לשיר לבד. עד כמה שזה ישמע מצחיק אני מאוד נבוך לשיר בשולחן מול אנשים קרובים אלי מאשר בהופעה בפני הרבה מאוד אנשים בקיסריה".

אז מה קורה כשאתה הולך ברחוב ואנשים ניגשים אליך, זה מביך אותך?

"האמת שבהתחלה זאת היתה הרגשה שקשה לתאר אותה אבל אחרי כמה שנים, כבר התרגלתי לזה. עברו איזה שבע שנים מאז שהתפרסמתי ונראה לי שזה הפך להרגל עבורי. אני מאוד שמח שאנשים ניגשים אלי ונותנים לי מחמאות או מבקשים להצטלם. זה מה שנותן לי בסופו של היום את הדרייב לעשות מוסיקה לקהל. התגובות והאהבה שמרעיפים עלי ברחוב ובמדיה, זה מה שממלא אותי ולוקח אותי קדימה".

ממה אתה נהנה בעשיה הכי הרבה, מתהליך הכתיבה, ההופעות? ההקלטות?

"אני לא טיפוס שמתראיין בתקשורת הרבה, אז באמת אני רוצה שמי שקורא את הכתבה ידע שמה שאני הכי נהנה ממנו זה התהליך שבו אני נכנס לאולפן ומקליט שיר ועד שאני אותו בפני הקהל. אז כן, אני נהנה בעיקר מהיצירה וההופעות".

מה נותן לך השראה בכתיבה?

"זה יכול להיות כל דבר, כל סיטואציה, כל טקסט שאני קורא, שיחה שהאזנתי לה, זה יכול להיות סיפור שחבר סיפר. התת מודע מגלגל סיפור שהופך לשיר מהאזנה לשיחות של אנשים. יש הרבה אנשים שלא יודעים את זה אבל הם נתנו לי השראה לשירים מהאזנה לסיפורים שלהם. לפעמים יוצא לי שיר אפילו סתם מלשבת ולהסתכל על העצים".

אתה נמצא עם אשתך הרבה שנים אז דילגת על כל הקטע של המעריצות ונחסך ממנה כל עניין הקינאה?

"אני חושב שקודם כל, הכל תלוי בי. אני צריך לתת לה את הביטחון שלא משנה מי תצטלם ותחבק אותי, היא האישה היחידה שלי. אנחנו כבר 16 שנים מגשימים אחד לשני את החלומות ואני הכי אוהב אותה בעולם".

בני כמה הילדים שלכם ואת מי הם אוהבים לשמוע?

"הבת שלנו בת שלוש והבן בן שנה. יש שירים שבתי אוהבת לשמוע יותר מאחרים והיא מבקשת לשמוע אותם כשאנחנו באוטו אבל הפייבוריטית שלה שתביני, היא נטע ברזילי ולא אבא שלה".

התחלת להופיע כילד בבית הכנסת, אתה עדיין מתפלל שם?

"ברור. אני גר ברחוב מקביל לרחוב בו גדלתי בפרדס חנה. בכוונה עברתי לגור שם, לא רציתי להתרחק מהשכונה והמשפחה ולכן אני מתפלל באותו בית כנסת עץ החיים בו התפללתי כילד. הדור של הסבא שלי כבר נעלם משם, אבל יש את הדור הצעיר יותר. זהו קסם של מקום, הוא נמצא שם כבר עשרות שנים. בית כנסת שורשי בתוך בית המחבר את הצעירים למקום. זה בית כנסת של 20 איש בלבד ואני מקווה שגם הילד שלי ימשיך לבקר בו אחרי".

 

 

יש לך ממני לבקש סליחה לקראת יום כיפור?

"אני חושב שכל בן אדם ובטח שגם אני צריך לבקש סליחה. אני רוצה לבקש סליחה מכל מי שלא עשיתי אתו סלפי, או שנעלב ממני בגלל כל סיבה שהיא, בגלל שלא הסתכלתי, לא הגבתי אולי אבל גם להגיד תודה לכל מי שהגיע להופעות שלי ונתן לי אנרגיות טובות".

 מה אתה מאחל לעצמך לשנה החדשה?

"אני מאחל לעצמי לסיים את האלבום השישי שלי – ממנו יצאו לי כבר מספר סינגלים - שיביא הופעות חדשות לקהל בישראל ובחו"ל. מאחל לעצמי להיות מאושר עם אשתי, הילדים והמשפחה  שזה הדבר הכי חשוב לי בחיים ולהמשיך ליצור ולחייך".

 

לרכישת כרטיסים והזמנת שולחנות התקשרו לליאור גוב: 818.262.1100

ההופעה תתקיים ב-24 באוקטובר בשעה 10:00 בלילה ב-Global Theatre Los Angeles

740 S Broadway, Los Angeles, CA 90014

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE