הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הרוצח מבית הכנסת "עץ חיים" הציע הסדר טיעון בתמורה לשלילת עונש מוות, התביעה דחתה את ההצעה על הסף
הקהילה היהודית בפיסבורג חלוקה בדעותיה לגבי הטלת עונש מוות על מי שרצח 11 מתפללים בבית כנסת. מחד, מדובר בעונש מקסימלי שבהחלט מגיע לאותו רוצח. מאידך, יש הטוענים ש"הוצאתו להורג תהווה מתנה כי הוא לא יסבול". התביעה סירבה להצעה, ונראה שהמשפט יתחיל רק בשלהי השנה הבאה

התביעה הפדרלית שאמונה על תיקו של רוברט באוורס, מי שנכנס לבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג בשנה שעברה ורצח 11 מתפללים, סירבה לקבל את הצעת עורכי דינו בנוגע לעסקת טיעון, כך דווח הבוקר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


באוורס על רקע בית הכנסת בו רצח 11 מתפללים יהודים (צילום: AP / משרד המשפטים)

 

כזכור, התובעים בתיק האשימו את באוורס בביצוע פשע שנאה שנועד להפחיד ולהרתיע את הקהילה היהודית בארה"ב כולה, וזאת בנוסף ל-11 הסעיפים של רצח מדרגה ראשונה ומספר סעיפים נוספים. עורכי דינו של הנאשם הציעו הסדר טיעון במסגרתו יודה באוורס בכל הסעיפים שמיוחסים לו בתמורה לכך שהתביעה תוותר על דרישתה להטיל עליו עונש מוות. כאמור, התביעה סירבה בתוקף על אף שעורכי דינו של הנאשם הציעו שהוא לא יוכל להשתחרר מבית הכלא במהלך חייו. 

במבט ראשוני, נדמה שרוב תושבי פיטסבורג, והקהילה היהודית בעיר בפרט, מעוניינים שבאוורס יוצא להורג, אך יש לא מעט קולות שקוראים להטיל עליו את העונש המירבי ללא עונש מוות כדי שהנאשם יסבול כמה שיותר. יהודה סאמט, ניצול השואה שאיחר בכמה דקות לתפילות הבוקר בבית הכנסת ובכך חייו ניצלו, סיפר לתקשורת המקומית בעירו ש"הטלת עונת מוות תהווה מתנה עבור באוורס כי הוא לא יסבול".

סיבה נוספת שבגינה בני הקהילה היהודית קוראים לתביעה לקבל את הסדר הטיעון היא הרצון שלא לעבור משפט ממושך ומייגע שיחדש את הטראומה עבור ניצולי בית הכנסת. על מנת להמחיש, אם המשפט אכן יתקיים ולא תתבצע עסקת טיעון, רק בספטמבר 2020 יחל שלב הרכבת חבר המושבעים, כך שהמשפט עלול להיגרר עד ל-2021 או אפילו 2022.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE