הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לא ניהלנו דו-שיח, אלא ויכוח": ההנהגה הדמוקרטית נטשה פגישה עם הנשיא טראמפ
יו"ר בית הנבחרים פלוסי והסנאטור צ'אק שומר בחרו לקום ולעזוב את המפגש עם הנשיא טראמפ בנושא סוריה לאחר שזה כינה את היו"ר "פוליטיקאית מדרגה שלישית". בהמשך היא סיפרה שלדעתה הנשיא "עבר טלטלה"; דוברת הבית הלבן בתגובה: "הנשיא היה שקול, עובדתי והחלטתי"

הדמוקרטים הבכירים בקונגרס זומנו הבוקר לבית הלבן כדי לדון בנוגע למתרחש בגבול סוריה-טורקיה, אולם הם נטשו את המקום במחאה על דבריו הפוגעניים של הנשיא טראמפ, לפיהם יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, הינה "פוליטיקאית מדרגה שלישית" ושהיא "אוהבת את דאע"ש כי יש בהם קומוניסטים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפגישה הקודמת בין הנשיא לבין ההנהגה הדמוקרטית (צילום: AP)

 

עם יציאתם מהבית הלבן, פלוסי ומנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, כינסו מסיבת עיתונאים: "הוא היה מאוד מעליב, בייחוד כלפי היו"ר. לזכותה יאמר שהיא נשארה רגועה ולא ענתה לא כאשר הוא קרא לה פוליטיקאית מדרגה שלישית", אמר שומר והמשיך, "לא ניהלנו דו-שיח, אלא ויכוח".

לאחר ששומר סייים את דבריו, פלוסי שוחחה עם העיתונאים ואמרה שלדעתה הנשיא "עבר טלטלה" לאחר שחברי בית הנבחרים אישרו החלטה שאינה מחייבת שבה ביקורת קשה הועברה כנגד הנשיא טראמפ בעקבות הכוונה להוציא את הכוחות האמריקאים מצפון-מזרח סוריה, החלטה שכמובן סללה את הדרך לקראת פלישה טורקית למדינה.

כאמור, מדובר בהחלטה שאינה מחייבת, אך היא בכל זאת זכתה לתמיכה רחבה מצד חברי בית הנבחרים משתי המפלגות, שכן 354 מהם תמכו בה לעומת רק 60 מתנגדים.

 

ננסי פלוסי וצ'אק שומר ביציאתם מהבית הלבן מוקדם יותר היום (צילום: Getty Images)

 

"אני חושבת שזה מאוד עצוב שלנשיא ארצות הברית אין מספיק ביטחון במה שהוא עושה כדי להקשיב לדעות אחרות, בייחוד הדעה של חברי בית הנבחרים שאותן הוא צריך לכבד. זה היה מטלטל ומזעזע עבורו, ולכן הוא התנהג בהתאם", אמרה פלוסי עם שובה לגבעת הקפיטול.

בשעות הצהריים פרסמה דוברת הבית הלבן, סטפני גרישאם, תגובה חריפה לדבריה של יו"ר בית הנבחרים פלוסי: "במהלך הפגישה המדוברת, הנשיא היה שקול, עובדתי והחלטתי, בזמן שההחלטה של היו"ר פלוסי לעזוב את הפגישה הייתה מביכה, אך לא מפתיעה", היא אמרה והמשיכה, "לא היה לה שום כוונה לשמוע או לתרום לפגישה החשובה בנושא ביטחון המדינה".

"בזמן שההנהגה הדמוקרטית בחרה לנטוש את הפגישה ולהתבכיין מול המצלמות, כל שאר הנוכחים בפגישה בחרו להישאר ולעבוד למען אזרחי המדינה", כלשון ההודעה.

 

"הנשיא היה שקול, עובדתי והחלטתי" (צילום: AP) 

 

לא ברור אם הפגישה שהתקיימה היום קשורה לכך, אז בשעות האחרונות דווח כי תדרוך צבאי בנושא של סוריה שתוכנן להתקיים עבור כלל חברי הקונגרס מחר (חמישי) לא יתקיים: "אני מאוד מודאגת מהחלטת הבית הלבן לבטל את התדרוך שתוכנן ליום חמישי בנוגע למצב המסוכן שהנשיא יצר בסוריה. בכך הממשל שולל מחברי הקונגרס את הזכות להיות מעורבים בהחלטות הקשורות לביטחון המדינה", סיכמה פלוסי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE