הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שנה לאחר רציחתם של 11 מתפללים: מרכז יהודי-אמריקאי יוקם בבית הכנסת "עץ חיים"
מעבר לאנדרטה שתוקם, בית הכנסת ישמש כמרכז להרצאות בנושא המלחמה באנטישמיות. המימון לפרויקט יתקבל מתרומות, ובשלב זה עדיין לא ברור אם תוקם אנדרטה נוספת ע"י העירייה, או שזו תשמש כאתר הזיכרון הרשמי

בעוד פחות מעשרה ימים, הקהילה היהודית בארצות הברית תציין שנה לאירוע הירי הקטלני בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג בו 11 מתפללים יהודים נרצחו. הבוקר (שישי) חשפו ראשי בית הכנסת כי בכוונתם להפוך את המקום ל"מרכז היהודי-אמריקאי" אשר ישמש כסמל כנגד שנאה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית הכנסת "עץ חיים" בשכונת סקוורל היל בפיטסבורג (צילום: AP)

 

מאז אותו יום שבת שהפך לאירוע הקטלני ביותר בתולדות יהודי ארה"ב, בית הכנסת שבשכונת סקוורל היל במזרח העיר נותר סגור. כעת, אם התוכניות אכן יקרו, המבנה ימשיך לשמש כבית תפילה עבור יהודי העיר, אך הוא גם ישמש כאנדרטה לזכר הנרצחים ויערכו בו הרצאות, שיעורים ותערוכות בנושא המלחמה באנטישמיות.

"לא היה לנו ספק שנשוב למבנה באחד הימים", סיפרה ברב פייג, שמונתה לתפקיד מנהלתי בבית הכנסת במהלך הקיץ, "כקהילה של מתפללים, יכולנו להמשיך להתקיים גם בלי המבנה, אבל חשוב לנו בכל זאת לשוב למקום שבו אירע האסון".

 

גדר הוקמה סביב בית הכנסת מאז אירוע הירי הרצחני (צילום: גוגל מפות)

 

נשיא "עץ חיים", סאם שכנר, הסביר כי כבר התקיימו שיחות ראשוניות בנושא השיפוץ של המבנה, שימומן באמצעות מספר תרומות שכבר התקבלו ומבצע איסוף תרומות שצפוי להיפתח בעתיד. עם זאת, בשלב זה אין עדיין תוכניות בנייה ולא התבצעו עבודות כלשהן במקום.

פייג הסבירה כי המבנה המיושן היה זקוק לשיפוץ מאסיבי עוד לפני אירוע הירי הקשה. מאז שחקירת המשטרה הסתיימה במקום, כאמור, בית הכנסת נותר סגור וגדר הותקנה מסביב לאזור.

הרב ג'פרי מאיירס, שביום אירוע הירי העביר את תפילות השבת, פרסם הבוקר הודעה: "אנחנו נהפוך את 'עץ חיים' למרכז מדהים עבור הקהילה היהודית בארצות הברית. כאשר ניפתח מחדש, אני רוצה שכל העולם יסתכל ויגיד, 'וואו, תראו מה הם עשו'. כל דבר פחות מזה יפגע בכבודם של 11 הנרצחים", הוא אמר.

 

הרב ג'פרי מאיירס יומיים לאחר שאיבד 11 מבני הקהילה (צילום: AP)

 

כאמור, אנדרטה תוקם לזכרם של אותם נרצחים, אבל בשלב זה לא ברור אם היא תשמש כאנדרטה העירונית, או שמא תיבנה נוספת. "לכאן או לכאן, במתחם של 'עץ חיים' תהיה אנדרטה", הסבירה פייג.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE