הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היסטוריה: "קוואנטס" השלימה טיסה ישירה מניו יורק לסידני
מטוס הדרימליינר של חברת התעופה האוסטרלית נחת בסידני כשעליו רק 50 איש, שכן מדובר בפרויקט ניסיוני שנועד לבחון את ההשפעות של טיסה כה ארוכה; אם הכל ילך כמתוכנן, בעוד מספר שנים יפתחו קווים ישירים בין סידני לניו יורק, וסידני ולונדון

חברת התעופה האוסטרלית "קוואנטס" השלימה אתמול (שבת) טיסה היסטורית וישירה מניו יורק לסידני. בתום מסע בן 19 שעות ו-15 דקות, מטוס הדרימליינר החדיש נחת בדרום-מזרח אוסטרליה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הדרימליינר של קוואנטס שביצע את הטיסה ההיסטורית (צילום: קוואנטס)

 

עדיין לא מדובר בקו טיסות מסחריות, אלא פרויקט ניסיוני בשם "סאנרייז", שמטרתו לבחון את השפעות של טיסה כה ארוכה על כלל הנמצאים במטוס, החל מתפקודם של הטייסים וכלה בדרכים שבהן ניתן למזער את השפעות הג'ט לג על הנוסעים.

החברה האוסטרלית יודעת היטב כיצד לבצע טיסות ארוכות בשל הבידוד הגיאוגרפי של המדינה: כך למשל, כבר עתה היא מפעילה טיסות ישירות לצפון אמריקה (לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, הונולולו ודאלאס) מסידני ואפילו טיסה ממערב אוסטרליה ללונדון.

אך הצלחת "פרויקט סאנרייז" יעניק לקוואנטס את האפשרות לעשות את מה שאף חברת תעופה לא עשתה עד כה: טיסות ישירות בין סידני ללונדון, וסידני וניו יורק.

 

נתיתה של הטיסה הארוכה (צילום: FlightRadar24)

 

טיסת 7879 המריאה בערב יום שישי מנמל התעופה JFK שבקווינס. חשוב להסביר שמטוס הדרימליינר (בואינג 787-9) אינו מסוגל לבצע את טיסה זו כשהוא מלא בנוסעים ומטען, ועל כן הוחלט שרק 50 אנשי צוות ו"נוסעים" יצטרפו למסע. המטוס, אגב, חדש לחלוטין והגיע לניו יורק היישר ממפעלי בואינג במדינת וושינגטון.

50 הנוסעים ואנשי הצוות עברו מרחק של כ-10 אלף מייל (כ-16 אלף ק"מ), ובשונה מרוב הטיסות הארוכות, בקוואנטס החליטו שלא להגיש ארוחה מיד אחרי ההמראה ואז לכבות את האור ולאפשר לנוסעים לישון. במקום, תא הנוסעים נשאר מואר במשך 6 השעות הראשונות של הטיסה. המטרה של המהלך, הסבירו ראשי החברה, היא ניסיון "לעקוף" את הג'ט לג ואת ההשפעות המלוות, ולכן מיד עם ההמראה הצוות מתחיל לפעול לפי שעון סידני. ארבעת הטייסים, שכמובן עבדו במשמרות, עשו שימוש בחיישנים שבחנו את גלי המוח ואת העירנות שלהם.

 

הטייסים השתמשו בחיישנים שבחנו את עירנותם במהלך הטיסה הארוכה (צילום: Getty Images)

 

ראשי קוואנטס מקווים שבתוך 3-4 שנים החברה תוכל לבצע טיסות סדירות וישירות מסידני לשני היעדים הנחשקים: לונדון וניו יורק. אך ישנם לא מעט מכשולים בדרך, למשל הצורך במטוס שמסוגל לבצע את הטיסות הארוכות הללו כשהוא מלא בנוסעים ובמטען.

כיום, נוסעים שמבקשים להגיע מסידני לניו יורק או לונודון יכולים לעשות זאת עם קוואנטס עם עצירת ביניים (ניו יורק דרך לוס אנג'לס, לונדון דרך סינגפור), אך כמובן שטיסה ישירה עשוי להיות מושכת יותר עבור הנוסעים.

 

לאחר קרוב ל-20 שעות באוויר, הדרימליינר נחת בשלום בסידני (צילום: Getty Images)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE